Bukefalos 28 år!

Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

Jo dom är vuxnare och mognare de märker jag bara på min , visst barnasinet har han kvar och har lyckats få in mig på andra spår !som han har sagt tex ut och rid med dig , mys med hästarna , åk nu till falsterbo horse show fast vi har haft semester samtidigt nästan så han har fått ge mig en spark där bak för jag själv tvekar
Jo, de ska naturligtsvis kunna vara lite barnsliga ibland, men det får inte va överdrivet. Jag försöker hitta någon som är lite som mig själv, kan va rätt barnslig ibland, men seriös och allvarlig också. :)
 
Jo, de ska naturligtsvis kunna vara lite barnsliga ibland, men det får inte va överdrivet. Jag försöker hitta någon som är lite som mig själv, kan va rätt barnslig ibland, men seriös och allvarlig också. :)

Nej de får ju inte va de då är dom bara jobbiga , där ska vara allt i ett i dom helst med :D
 
Jag är 24 och sambon fyller 30 i år.
Drogs oftare till killar som var nått år äldre men har haft en partner som var 5 år yngre. Funkade inte (jag 21 och han 16, vi funkade skitbra som vänner men var på för olika plan i livet och där krockade det)
 
Precis, lite svårt att hitta dom bara. Hittade en jag tyckte verkade vara vettig, men det visade sig att han var lite för barnslig för min smak.. men men skam för den som ger sig. :up:

Ja dom är svåra att hitta ibland , men jag hade tur denna gången (min lillebror parade ihop oss) ! Jag tyckte han va för gammal för mig i början men när tiden går så tänker jag inte på de längre :D
 
Min man är 11 år äldre än mig och det är väldigt kul att han fyller 50 innan jag fyller 40... ;) Det får mig att känna mig rätt ung! :D I övrigt så har jag hittills inte upptäckt något som skulle vara ett problem med våran åldersskillnad. Skulle möjligtvis vara att vi inte har sett samma julkalendrar men det känns som ett extremt litet problem... :rofl:
 
Min man är 11 år äldre än mig och det är väldigt kul att han fyller 50 innan jag fyller 40... ;) Det får mig att känna mig rätt ung! :D I övrigt så har jag hittills inte upptäckt något som skulle vara ett problem med våran åldersskillnad. Skulle möjligtvis vara att vi inte har sett samma julkalendrar men det känns som ett extremt litet problem... :rofl:
Haha de är som min mamma och hennes kille hon blir ju 52 och han blir 41 , så undra vem av dom som känner sig ung . Jag brukar säga till mamma att hon är 25 + :rofl:
 
Jo men han ska ju orka.
När ungen är 15 är han 70. Tråkigt att förlora sin pappa då,

Men det är bara min åsikt,

Ser hur du tänker men jag tycker det är ett väldigt förenklat sätt att se det på. Ingen vet hur länge man lever eller när man blir sjuk och "gammal", och en 70 åring kan vara en hundra ggr bättre pappa än en 30 åring.... Jag hade iaf mycket heller haft en gammal pappa än en ung stolle som inte tog hand om mig. När vem som helst får yngla av sig oavsett hur olämpliga och, ursäkta uttrycket, fucked up de är känns det båda ologiskt och orimligt att en 50 åring ej ska få ha barn enbart pga åldern. En 70 åring i dag är inte en gammal man!

Visst det är sorgligt att förlora sina föräldrar tidigt men du har ingen som helst garanti för att den 20 år gamla pappan inte dör innan han blir 30.

Livet är skört och oförutsägbart. Kvalitet före kvantitet. :)
 
Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !

Min exman som jag var tillsammans med i 25 år var 1 år yngre än mig. Min nuvarande pojkvän är 3 år äldre. Jag är 48 å och han är 51 år :)

Mvh anaby:)
 
Ser hur du tänker men jag tycker det är ett väldigt förenklat sätt att se det på. Ingen vet hur länge man lever eller när man blir sjuk och "gammal", och en 70 åring kan vara en hundra ggr bättre pappa än en 30 åring.... Jag hade iaf mycket heller haft en gammal pappa än en ung stolle som inte tog hand om mig. När vem som helst får yngla av sig oavsett hur olämpliga och, ursäkta uttrycket, fucked up de är känns det båda ologiskt och orimligt att en 50 åring ej ska få ha barn enbart pga åldern. En 70 åring i dag är inte en gammal man!

Visst det är sorgligt att förlora sina föräldrar tidigt men du har ingen som helst garanti för att den 20 år gamla pappan inte dör innan han blir 30.

Livet är skört och oförutsägbart. Kvalitet före kvantitet. :)
Vem jag sagt att 50/åringen inte får ha barn? Jag säger bara att jag hade valt en yngre man,
Jo Jag har både vänner och mamma som är 70 år. Och jo.. Vid 70 tycker jag att åldern märks av.
Jag hade inte velat ha en ung tonåring eller barn då.
Det är min åsikt.., andra får göra som de vill,

Sen finns det ingen garanti att en 30-åring lever eller är frisk. Men det är större chans att 30-åringen är det än 70- åringen och man vill väl att barnet ska få ha sin pappa hos sig under uppväxten. Rätt få 30- åringar dör.

Sen hade det ju varit skillnad för mig att leva med någon äldre när man blir äldre. Det ser jag på mina 70-åriga vänner och släktingar att vi 70 är många inte lika pigga som vid 60. Mycket händer mellan 60 och 70.
 
Vi är jämnåriga, sambon och jag. Funkar fin fint, vi är på samma nivå i livet och vill samma saker. Men ibland i hemlighet önskar jag att han var några år äldre. Detta p g a att jag sett honom växa upp från ung tonåring till ung man, och han blir bara snyggare för vart år som går. Så räknar med att runt 30 kommer han ha blivit en riktigt läcker karl :angel: ( :D)

Mitt ex var 6 år äldre, jag var bara tonåring (16) när vi träffades, men han var ändå inte den mognare av oss två i det förhållandet. Ålderskillnaden kröp ikapp i takt med att jag blev äldre och insåg att han förmodligen aldrig skulle växa upp och komma någon vart, medan jag allt mer mognade och strävade efter en framtid av någon sort.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 173
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 509
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp