Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !
13 år mellan mig o maken. När vi träffades o jag var 23 o han 36 då kändes vi jämngamla. I dag när jag är snart 40 o han 53 då känns han öhhhhh.....Hur ska jag säga, äldre. Ja, äldre än mig. Ibland så mycket äldre att jag blir irriterad när han inte är lika ivrig till "alla måste projekt" jag vill hitta på.

Men jag skulle ändå inte kunna leva utom honom . Åldern är bara en siffra. Beror mer på hur personen är tycker jag.
 
Lite lustigt ändå att flera säger att ålder inte spelar någon roll, man som kvinna, och att det är individuellt. Ändå är det ett tydligt mönster, här i tråden såväl som generellt sett, att mannen är äldre än kvinnan. Så ålder verkar ändå spela en viss roll ;)

Beror främst på att män är utseendefixerade vid valet av partner till skillnad från kvinnor. Samt att män med åldern blir mer självsäkra vilket är attraktivt i kvinnornas ögon.

Sedan är det där med att åldern inte spelar roll så naivt. Självklart spelar åldern roll. Och rent generellt är relativt jämnårigt att föredra.
 
Rent generellt faller jag för män som ser ut som män, inte pojkar. Och då har det givetvis varit en hel del äldre. Men den undre gränsen har självklart flyttats ju äldre jag har blivit själv. För fyra år sen kunde jag inte ens tänka mig att ha någon som var yngre, idag är det inget problem.

Jag är 27 i år, och en kille som är mellan tre år yngre (24) och tre år äldre (30) skulle jag inte ens kalla åldersskillnad, utan mer i min ålder. Dock har jag väldigt svårt att tänka mig någon som är ännu yngre, just för att han då blir jätteung. De jag haft tidigare var tretton år äldre, som hade barn vilket nog var den huvudsakliga anledningen till att det inte funkade, han var helt enkelt på ett helt annat stadie i livet. Nästa var nio år äldre utan barn, och där märktes inte åldersskillnaden alls. Jag var dessutom äldre då, jag var bara 22 när jag träffade den första killen.

Upp till tio år har jag inget problem med alls. Tretton år började väl däremot kännas lite för mycket för MIG. Därmed inte sagt att jag har några synpunkter på vad andra gör. Tio år yngre däremot är fortfarande helt otänkbart, mest för att killen ifråga i så fall är sjutton år och går på gymnasiet fortfarande...! Men det är möjligt att den gränsen går lägre när jag själv blir äldre, 27 och 37 känns betydligt mer okej än 17 och 27, oavsett vem som är den yngre.
 
Beror främst på att män är utseendefixerade vid valet av partner till skillnad från kvinnor. Samt att män med åldern blir mer självsäkra vilket är attraktivt i kvinnornas ögon.
.
Det där är din åsikt. Jag blir inte attraherad av äldre män. Träffar helst någon i min ålder dvs plus minus några år. Skulle jag vara tvungen att välja mellan någon 15 år äldre eller yngre tar jag hellre den yngre än mig.
 
Min sambo är 5 år äldre ( jag fyllde nyss 25 och han fyller 30 om ett par veckor). Men jag har alltid varit lill-gammal så det känns mest som att vi är lika gamla.
 
Jag attraheras väldigt sällan av snubbar i min egen ålder (20), just för att de oftast är så "pojkiga" i utseendet och det tilltalar inte mig helt enkelt. Men det kommer säkert ändras ju äldre jag blir, tror jag, vi får se :p
 
Min förra sambo (är nu lyckligt singel sen nio år ;) ) var åtta år yngre än mig. Det funkade så länge jag låg runt 30-strecket, när jag blev lite äldre kändes han helt plötsligt väldigt barnslig...och tråkig.
 
När jag var 16 var ragget 9 år äldre, dvs 25 år. Såhär i efterhand kan jag tycka det är lite småcreepy. Jag var ju fortfarande "barn", hade inte ens börjat gymnasiet.

Min kompis sambo är 20 år och någon månad äldre än henne, Hon är 37 och han är då 57. Hans ålder märks verkligen inte när man umgås med honom. Visst märks det när han pratar om sin ungdom, sina ungdomsfavoriter osv, men det märks inte på hans sätt idag. Han är inte barnslig och löjlig för sin ålder heller. Han bara är..
 
7 år.

Enda seriösa förhållandet jag haft och jag känner mig oftast äldst ;) märks mest när hans tonåring kommer på besök (jag är 26).
 
Mannen är sex år yngre än mig. Det vågade han inte säga dock när vi började dejta, jag trodde vi var typ jämngamla, kanske att han var ett par år yngre. Hur som helst, han är betydligt mognare än de män jag har haft innan på alla sätt och vis och åldersskillnaden har aldrig varit ett problem för oss.
 
Jag är 22 och min sambo är 41. Jag tycker inte ålder spelar nån roll så länge man trivs ihop. Men det är min åsikt.
 
Vi är födda samma år, jag är några månader äldre.
I tidigare relationer har min partner varit allt från tolv år äldre till sexton år yngre.
 
Jag attraheras av män i 40-års åldern. Så när jag var 20 var de jag oftast träffade runt 20 år äldre än mig. Nu är jag 29 så det är runt 10 år äldre, eller lite mer då det är skönt om de är färdiga med barnbiten. När jag är 70 kommer jag väl fortfarande sukta efter 40-åringarna :cautious: det tycks vara perfekta åldern.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 126
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp