Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

Min sambo fyllde 40 i lördags och jag fyller 27 snart. Det är 13 år mellan oss och vi matchar varandra perfekt :). Vi är väldigt kompatibla och har världens kemi, vi vill samma saker i livet och har delvis samma historia. Nu har vi varit tillsammans i över ett år och planerar att bilda familj under detta året :)

Min förra sambo var ett år äldre än mig, jag hade en pojkvän som var 15 år äldre och jag har dejtat/ varit tillsammans med/träffat killar som varit 2 år yngre också och allt däremellan, det är personligheten och mannen i sig jag faller för, inte hans ålder (till en viss gräns då.)
 
Jag blir 25 i år och sambon 34, dvs det skiljer 9 år mellan oss (9,5 för att vara mer exakt). Det är inget jag någonsin tänker på, förutom på hans födelsedagar när han har världens åldersnoja, haha :D Vi är på samma plan och har väldigt mycket gemensamt och drömmer om samma framtid. Det enda som känns jobbigt är att han förmodligen dör före mig, men sånt kan man ju aldrig veta och det är väl dumt att oroa sig över det nu.
Jag har bara haft ett riktigt seriöst förhållande och det är mitt nuvarande men i övrigt så har jag dejtat en person som var 1 år äldre vilket var fruktansvärt icke-givande, de andra har varit mellan 6 och 10 år äldre och även där kände jag mig som den betydligt mognare av oss i samtliga fall utom ett. Så att någon är äldre är ingen garanti för att det märks så att säga, ålder är mest en siffra, det hade säkert kunnat funka om jag lyckats träffa någon i min ålder som var på samma plan, även om oddsen såklart är högre om jag letar lite uppåt i åldrarna. Nu behöver jag ju dock inte leta eftersom jag har hittat min man :love:

För övrigt så känner jag som @stjarnhimmel att det är fördelaktigt att få barn innan man är t.ex. 55. Min pappa var 49 när han fick mig och är alltså 74 i år. Visserligen pigg och någorlunda frisk än så länge, men jag får totalpanik när jag tänker på att han kanske inte har så många år kvar. Trots detta håller jag med @Centaur i att om man verkligen vill ha barn men inte har fått några tidigare i livet så ska man inte behöva avstå från det endast pga att man blivit lite äldre. Det kan ju vara en fördel på andra sätt och jag är såklart glad att min pappa fick mig när han var 49 för annars hade jag ju inte funnits alls, och jag har världens bästa föräldrar verkligen :heart Men jag själv skulle inte välja att få barn såpass sent i livet, jag skulle inte vilja att mitt barn behövde leva med den här oron som jag har såhär tidigt i livet.
 
Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !

Mellan mig och min pojkvän skiljer det 7 år. Det kändes som ganska stor skillnad förut då jag var 18 och han 25 då vi var i helt olika perioder i livet. Men nu känns det som att vi är lika gamla. På något vis försvann känslan av åldersskillnad när jag fyllde 20. Jag är stolt över min pojkvän och kommer att fortsätta vara det.:) Jag tycker inte heller att åldern har så stor betydelse för det mesta. Det ska i så fall vara om skillnaden blir för stor, typ 40-50 år. Då kan det bli lite knepigt om till exempel en 17-åring är ihop med någon som är 55. :cautious:
 
Jag blir 30 i år och min sambo blir 24. Tycker inte det märks av mer än när jag får åldersnoja och känner mig som en stofil medan hon är ung och fräsch med livet framför sig :angel:

Fast det är ju hon som är liten har vi ju konstaterat!

Jag är äldre än min sambo, hela 17 dagar :angel:
 
Ja...det skiljer 2 mån och 11 dagar till sambons glädje. De dagarna är jäkligt viktiga när han precis fyllt... ;)

Jag kan ha uppfattat många inlägg fel men min känsla efter att ha läst tråden är att många känner ett behov av att försvara sig. OM nu så är fallet, vad är det för attityder som ni möter som gör ett behov av försvaret?
 
Min pojkvän är 5 år äldre än mig och tur är väl det höll jag på att säga... Hade aldrig fallit för honom och den sortens person han var när han var i min ålder, och då jag har varit väldigt mogen, självständig och ansvarstagande sedan jag var typ 16 behöver jag någon som är minst lika mogen, självständig och ansvarstagande för att jag ska vara intresserad. Och det vet jag inte riktigt hur lätt det skulle vara att hitta bland killar i min ålder. De finns såklart, självfallet, men i mitt och pojkvännens fall ser jag ändå åldersskillnaden som något enbart positivt. Han är liksom "klar" och har stenkoll på sig själv sedan ett par år tillbaka, och jag känner att samma sak gäller för mig.

Han tycker dock inte om när jag kallar honom gammal :angel:
 
Han är 10 år äldre än mig, jag är 23 i år. Huvudsaken är ju att man är på samma nivå och på samma plats i livet :)
Familj och vänner reagerade innan de hade träffat honom. Men efter att ha träffat honom så var det ju inga konstigheter :)
 
Jag är 29 och han är 42. Jag tror inte åldern spelar så stor roll. Jag har känt honom i tio år och han var lika omhändertagande och "vuxen" då som nu, så det har väl mest med personlighet att göra. Men kanske har han mer funderat ut vad han vill och inte vill med livet mer än vad någon i min ålder hade gjort? Sånt är ju svårt att veta.
Barn vill vi inte ha och karriärer har vi inga, det kanske underlättar.
 
7 år har vi mellan oss och nu mitt i livet märks det inte alls men det kommer väl sen när han går i pension.
Det här är jag redan nu orolig för! :D Hoppas att vi är ekonomiskt oberoende när den tiden kommer :DTråkigt om han ska behöva vänta 13 år på att jag ska bli tillräckligt gammal! Då hinner man ju inte med många pensionärsbussresor ihop!
 
Är förtillfället glad singel.
Men jag har testat på både yngre och äldre. När jag var runt de 20, så kollade jag mest uppåt, hade ett samboförhållande med en 9 år äldre. Dejtande ett tag en14 år äldre. Tror det beror lika mycket på att lite äldre såg mer mer manliga ut, som att jag upplevde mig mer mogen än jämnåriga. Eller för den delen träffa äldre som var lika omogen som mig, män jag växte om efter nåt år med mer livserfarenhet. Sedan hade jag en 4 år yngre, var ingen skillnad i mognad på honom än de äldre.

Nu runt de 30 kollar jag mer öppet. Men hamnar mest neråt, kanske för att de innehåller fler singlar och som inte har barn. De män som bara söker samma ålder som sig själv och neråt går bort för mig. Väljer även aktivt bort de som är över 6år äldre eller yngre.
 
Jag är fyra år äldre än min man. Och jo, jag har åldersnojja över det, jag fyller 32 i år, han 28. Sitter Dock mest i mitt huvud och han vet om det.
 
What?! Jag trodde att han var max 35 ju, så fräsch som han ser ut :D. Men framförallt matchar ni ju varandra som hand i handske på alla sätt och vis :love:.

Han messade precis och berättade att busschauffören hade frågat honom om han ville ha en barnbiljett hahahaha!!! :D
Fast å andra sidan var det en mormor till ett av mina ridbarn som häromdagen frågade vad jag ville göra när jag slutat gymnasiet... Så vi är väl 17 respektive 20 år då...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 005
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 122
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp