Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

Sv: Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

. är förälder till en medlem som gör något av ovanstående.


De här tycker jag är extra fint formulerat. Är min mamma alltså aktiv medlem? Jag är juh ändå 20+ Och om min mamma är aktiv medlem betyder de att min mormor är aktiv medlem också? :P

Vet inte men om man ändå ska dra de till att göra regler med tydliga straff känns det som om hela regelsystemet borde vara ordenligt formulerat. Till skillnad från punkten ovan och den punkten om 6 timmars arbete
 
Sv: Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

Håller med dig , funderar bara på vad styrelsen tänkte på när de skickade ut detta brev ihop med tävlingssektionen.
Kanske vill de avgå vem vet,
Vi har en liten klick väldigt tävlingsaktiva innom klubben och då tyvärr bara innom hoppning och alla vet att det krävs ganska många som hjälper till med att bära och bygga hinder både på framhoppning och tävlingen och de flesta har en förmåga att försvinna utan att hjälpa till och stöka undan efteråt .
För mig känns det inte som ett bra alternativ att skrämma iväg våra medlemmar, vet att en del barn har typ mormor och morfar som skutsar till ridskolan allergiska föräldrar, eller typ 19 årig storebror som det värsta som finns är hästar mm. När min dotter red på ridskolan brukade jag som flera andra gör ta med andra ridandande i någon grupp för att ha helgjour, får skriva i två ridande varje gång och det var verkligen inte betungande för någon som mockat 35 år varje dag.
 
Sv: Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

"Som ridskoleryttare med abonnemang eller klippkort förväntas att du,
utöver ovanstående;
* Har en stalljour per termin."

Det jag inte förstår är varför ridskoleryttarna ska ha jour, är de ryttare medlemmar i klubben el inte? Är det samma personer som driver ridskolan som klubben? Jag tycker det blandas lite hej vilt med skyldigheter mellan klubb och ridskola.
En ridskoleryttare betalar för sitt abonemang för ett x antal lektioner. varför ska då denna behöva hjälpa till i stallet? har inte ridskolan anställda?
 
Sv: Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

"Som ridskoleryttare med abonnemang eller klippkort förväntas att du,
utöver ovanstående;
* Har en stalljour per termin."

Det jag inte förstår är varför ridskoleryttarna ska ha jour, är de ryttare medlemmar i klubben el inte? Är det samma personer som driver ridskolan som klubben? Jag tycker det blandas lite hej vilt med skyldigheter mellan klubb och ridskola.
En ridskoleryttare betalar för sitt abonemang för ett x antal lektioner. varför ska då denna behöva hjälpa till i stallet? har inte ridskolan anställda?

Som ridskoleryttare är man medlem i klubben, för att försäkringar etc ska gälla.

En ridskola som jag red på ställde kravet på 4 arbetade timmar per termin, från seniorryttarna endast :devil: dvs de som redan betalar nästan dubbelt för lektionerna jämfört med juniorerna. Tack, men jag är ridskoleryttare dels för att jag inte har några tävlingsambitioner, dels för att jag inte har tid med vare medryttarhäst eller egen.

Dessutom så ser många äldre ridskoleryttare ridning som avkoppling och en motionsform. Ska man då bestämma att det inte duger?
 
Sv: Hur mycket är det rimligt att lokalklubben kräver av sina medlemmar?

oj, då har jag varit bortskämd på min ridskola, där har ridskolan haft sin egna försäkring för sina elever. klubben har inte haft något alls med det att göra, om det inte har varit tävlingar/aktiviteter som klubben anordnat. Även när jag red lektions abonnemang och var medlem i klubben så var enda kraven att man skulle hjälpa till som funktionär endast om man själv skulle tävla. Varken bullbak, lotterier el stalljour behövdes :S
 

Liknande trådar

Anläggning Är med i en klubb som har en egen ridanläggning ( ej ridskola). I vår planeras fem tävlingar fördelat över en period på sex veckor. Nu...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 029
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Apropå "påtvingat medlemskap" - tråden... Ni som är aktiva tävlingsryttare, ställer ni upp som funtionär på tävlingar? Finns det...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp