Bukefalos 28 år!

Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Våra hästar är fullförsäkrade(dvs de belopp de köptes för). Den ena har hela beloppet i A1, den andra har livbeloppet uppdelat i
A1/A2.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Min häst borde väl vara värd nånstans uppåt 80-100 000 och hon är bara försäkrad i liv till 30 000 för det blir så dyr premie annars :crazy: men hon har givetvis bra veterinärvårdsdel.

Den gamla är så gammal att livdelen krympt till just ingenting.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

säger som mitrolle.. min valack är värd ganska mycket pengar just nu men är också livförsäkrad på 30. Det blir skyhög premie annars! Även han har dock hög veterinärvårdsförsäkring.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

vår polle kostade 25 när vi köpte henne men på bara några veckor så har hon gått upp i 50 000
användbarhet 30
veterinär 60
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

min är livförsäkrad för 70 000kr och är värld en hel del
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

vet inte vad min häst är vär igentlien men är försäkrad i 30tkr då jag ine har råd med mer. Skulle jag sälja honnom i dagsläget så skulle jag nog sätta ut han för 80tkr
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Mina hästar har bra vet.vård och bara symbolisk livförs. Därför att när jag bestämde mig för att ha fler hästar än en fick det bli så att de (pga förs.kostnaden) försäkrar varandra sas.
Jag menar skulle jag behöva ta bort en behöver jag inte snabba stora summor för att direkt köpa en ny utan kan lungt leta efter en prisvärd (läs billig eller i alla fall i enlighet med min plånbok) unghäst för jag har ju ridmaterial ändå om ni förstår vad jag menar. Har man bara en ridhäst har man den kanske högt försäkrad för att om det händer nåt ska man kunna skaffa en ny på hyfsat samma nivå dvs mycket pengar...

Jag kanske är ute och cyklar jag vet inte men för mej gäller det som står ovan!
Ska tillägga att de av mina hästar som har någon ålder att tala på skulle ha 3-siffriga belopp om de var till salu...
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Mina är fullförsäkrade, höjde den ena nyss eftersom han är värd mer nu än vid köpet.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

min e oxå fullvärdesförsäktad för inköpsbeloppet + en speciallförsäkring för unghäst. hon e mer värd nu än när jag köpte henne pga utbildning osv men har inte råd å höja försäkringen pga premien...betalade den för nån vecka sedan...inte kul..
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Jag vet inte riktigt vad min valack är värd, men han är försäkrad i 45.000:-, vilket var vad jag köpte honom för som 3 åring. Skulle tro att han är värd mer, men har dålig koll på hästpriserna. Dubbel veterinärvård.

D-ponnyn är triangelmärkt så där finns ingen livförsäkring att tala om, men veterinärvård såklart.

Fölet är försäkrad i 20.000:-. Hon är väl värd något lite mer kanske. Dubbel veterinärvård även för henne.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Mian är försäkrade
A2.liv 5000/shettis utan stam
A2 liv 50 000 /kallblodskorsning
A1 liv 20 000 Newforest sto född 2006

Alla mina ligger på den försäkring de är värda....
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Eller om ni har flera hästar, har ni alla fullförsäkrade?

Vi har ingen fullförsäkrad.
Den högsta är i 60.
Värdet på några av dem är betdyligt högre.

Några är bara i 30 men värdet kring 100.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Vi har ingen av våra 21 hästar försäkrade alls.

Vi har en viss täckning för tredjepart genom hästverksamhetsförsäkringen, men ingenting som täcker hästarnas enskilda hälsa alls.

Det är ett medvetet val. För försäkringspengarna (som vi skulle behövt erlägga) kan vi köpa 2 nya, riktigt bra hästar om året. Det motsvarar inte i närheten av den risk vi anser oss ha. Istället har vi avsatt motsvarande belopp i företaget, för att kunna betala ett par stycken riktigt dyra behandlingar på kort tid.

Man kan säga att vi har skapat vårt eget lilla försäkringsbolag.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

jag har inte heller mina försäkrade... betalar hellre om det skulle hända nåt. man kan lika gärna spara hos sig själv liksom, ofta så får man ändå inte ut nåt på såna skador som hästar brukar få.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Min är värd nånstans runt 50 000, men har bara livförsäkring på 10 000. Har inte råd för tillfället att försäkra honom för mer. Kommer nog inte göra det heller. Håller med Centaur lite i frågan.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Mina hästar är värda 4 och 5 gånger mer än vad de är försäkrade i skulle aldrig ha råd att ha de försäkrade i det som de är värda. Premierna är alldeles för höga. Dock har de full veterinär vård
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

T: livförsäkring på 20,000 (värd ca 40,000)
D: saknar livförsäkring pga alldeles för dyr premie (värd ca 150,000)

Båda har dock maximal veterinärvård med alla möjliga tillägg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet om livförsäkringen har ett fallande värde efter sista året som fullförsäkrad? Eller blir den 0 värd direkt? Jag har...
Svar
9
· Visningar
522
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 741
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad köper man för häst nuförtiden om man vill ha en häst som går bra i terräng? Tycker dom flesta hästar är så tävlingsavlade och gör...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
13 526
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp