Bukefalos 28 år!

Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Hejsan!
Min lilla harmonie köte jag för 30 000 men hon har en liv försäkring på 50 000
och 100 000 i veterinärvård, och någon plus försäkring
för att betala resor med djur ambulans osv. mf tilllägg.
tycker att det är viktigast med veterinärvården då jag tycker att
ingenting kan ersätta min älskling!

varav varför hon har livbelopp på 50 är för att vi hade någon jätte bra pröva på försäkring i ett halv år på if, och nu har jag den kvar då farsan står på den men jag betalar honom för det då det blir en billigare premie.
=)
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

knapp

Nordsvensken har 10 000 i liv och 25 000 i veterinärvård. (Köpt som föl för 10 000 ihop med mamman, vet inte värdet idag, 8 år gammal)

Araben har nu 20 000 i liv och 120 000 i vet.vård, ska precis ta över den försäkringen och eventuellt ändra på den. Han har en massa extra för dolda fel, om nån annan hanterar honom och blir skadad osv. Låg självrisk också, utan procent. Gött! Värd 30-40 tusen.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Vid höjning av livvärdet, ex du har liv 50 000 kr och vill höja till
70 000 kr, så tillämpas i mitt bolag (är ombud där) inga särskilda meriter, däremot kan vetintyg behövas. Vill man ha ett livbelopp A1 vid införsäkran på upp till 30 000 kr, gäller det utan vetintyg. Högre belopp= vetintyg. Höjning mellan 30 000- 100 000 kr, karens 20 dgr för höjning. Bolagsbyte, ingen karens, inget intyg.

Själv betalar jag 1200 kr per år på varmblodet (liv 300000 kr) och vetvård. 800 kr per år för kallblodet ( liv 30 000 kr) och vetvård. Ska höja livvärdet på kallblodet till 60 000 kr, då behövs ej vetintyg. Betalar bara 300 för höjningen.

Blir det föl framöver så ingår foster och föl i mammans försäkring, tycker den är bra.
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Sorry chili, den hamna på ditt!
 
Sv: Hur mycket är era hästar värda och hur mycket är de livförsäkrade för?

Mina fyra hästar:
Sto, kallblodstravare Inköpspris 15 000, livförsäkring 25 000.
Valack, korsning fjord/kallblodstravare. Inköpt för 15 000, livförsäkring samma belopp.
Sto, kallblodstravare, gåva, livförsäkring 10 000
Valack, nordsvensk bruks, inköpspris 1500, livförsäkring 5000.

Immer
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet om livförsäkringen har ett fallande värde efter sista året som fullförsäkrad? Eller blir den 0 värd direkt? Jag har...
Svar
2
· Visningar
107
Senast: LaMagia
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
824
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 716
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad köper man för häst nuförtiden om man vill ha en häst som går bra i terräng? Tycker dom flesta hästar är så tävlingsavlade och gör...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
13 366
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp