Bukefalos 28 år!

Hur mycket äter bebisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Nu lagas det två mål mat om dagen. Plus gröt på kvällen.
Gröten är sån pulvergröt så där kan man ju läsa sig till på paketen hur mycket som är en portion. Lunch och middag lagar jag själv och då är det svårare att veta hur mycket man ska trycka i henne. Ibland äter hon så mycket att vi får stoppa så att hon inte ska spricka. Ibland bara hon spottar eller kniper med munnen. Och när hon inte vill äta brukar hon ju snart bli hungrig och då vill hon bli ammad istället och det hade jag tänkt att vi snart skulle avveckla.
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Hon är 7 månader. Hade varit bra att i alla fall ha ett litet hum om vad som kan vara lagom. Hon är f.ö. rätt rund (9,5 kilo)
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Allt som man kan säga där är att det är olika.
Vissa äter massor och andra bara som pippifåglar.

Blir de ammade samtidigt, så har man ju i princip ingen aning.
Man får ta och föra litet statistik över ungen och utgå ifrån det.
Mina 3 var alla helt olika med det.
Men jag ammade ju jättelänge också.
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

då har jag tyvärr ingen hum alls. Jag ammade helt med dottern när hon var 7 månader så hon fick bara smakportioner.
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Äh, de äter så mycket de behöver för stunden. Vad som är en portion ena gången är en tredjedels portion andra gången eller en dubbelportion tredje gången.
De äter tills de är mätta. Och äter de mer, kräks de.
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Bra inställning!
Jag tror att man ska lita mer på barnet (såvida det är friskt) de skriker när de är hungriga eller trötta. Mat är så olika mitt första barn åt nästan inget från 2-årsåldern, mitt tredje länsade kylskåpet på de nedersta hyllorna mellan målen. Det konstiga var att de såg ungefär lika ut i kroppen, långa och smala.
Skippa alla tabeller och färdigmaten. Laga riktig mat och servera det som går ner.
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Skön inställning. Det är nog få barn som svälter ihjäl sig i Sverige. Tette, nu 8 mån äter så mkt han vill vid måltiderna. Idag glufsade han glatt i sig en stor tallrik med spagetti och köttfärssås (samma som övriga familjen åt) Han äter i snitt,
morgonvälling runt 8 tiden
lunch (minst en stor burk mat)
mellisvälling
tidig middag (oftast en portion havregrynsgröt)
eftermiddags välling
kvällsmiddag ( samma mat som vi andra) Här äter han alltid själv till hundarnas stora förtjustning ;)
insomningsvälling rutn 23 tiden

I torsdags så upptäckte han att korv var en trevlig maträtt. Lätt att hålla i handen och lätt att gnaga på med de 2 framtänderna. Ibland äter han inget mer än sina vällingflaskor och andra dagar äter han oss ur huset :p
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

En intressant iakttagelse kanske: alla "liknande trådar" efter denna kommer från forumet "Foder".
 
Sv: Hur mycket äter bebisar?

Jag måste bara fråga: heter ditt barn Tette eller är det ett smeknamn?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 716
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 501
Senast: mrkarisma
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·
Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han...
2
Svar
24
· Visningar
2 708
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp