S
star moone shine
Det är såhär att jag står i ett stall som ligger lite utanför stan. Vi har små, små hagar...ca: 8*8m, fint stall med stora boxar, ingen manege i närheten och en halvtaskig paddock (hästarna bara sjunker ner på vissa ställen när man rider), stallägaren fodrar morgon, lunch och kväll och tar ut och in hästarna, vi har en helg i månaden då vi sköter allt sånt. Vi kan inte köpa så mycket hö nu då det möglar på loftet...
vi har ingen stans att hänga våra blöta täcken och ventilationen är vädelös! det droppar fukt ifrån taket ibland...
Dom tar 1100Kr för det
Och till det som stör mig mest är att på sommaren får vi betala 250 extra!!!, för ett bete som knappt räcker...vi får stödfodra i mitten på juli och fram tills att dom kommer in för vintern.
Tycker ni att detta låter som att det är ok?
deras anledning är till att dom tar extra på sommaren är för att fixa hagarna....
1350kr/mån för att ha häst på sommaren och inget riktigt bete! 
Dom tar 1100Kr för det
Och till det som stör mig mest är att på sommaren får vi betala 250 extra!!!, för ett bete som knappt räcker...vi får stödfodra i mitten på juli och fram tills att dom kommer in för vintern.
Tycker ni att detta låter som att det är ok?
deras anledning är till att dom tar extra på sommaren är för att fixa hagarna....