hur mycket får dom ta igentligen? *långt*

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare star moone shine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 5 103
Sv: hur mycket får dom ta igentligen? *långt*

Är så trött på att läsa om snåla stallägare som bara vill tjäna stora pengar. Visst finns det sådana som bara vill ha in pengar utan att lägga ut ett öre. Men den största skaran är säkert vanliga hederliga näringsidkare som dessutom vill ha allting vitt utan några svarta pengar.

Att ha häst kostar stora summor pengar. Man kan inte kräva att stallägare skall subventionera ens hästägande.

:bow: :bow: :bow: :bow:

Håller helt med!

Nämn EN näringsidkare som INTE vill tjäna pengar på sin verksamhet...!!!

Varför skulle inte stallägare kunna ta betalt för sina tjänster?

Varför tror man alltid att stallägaren SÅ gärna tar hand om allas hästar och utför tjänster hit och dit utan att man behöver betala?

För vår del blir stallbyggnad, grusade rasthagar, paddock och stolpar/stängsel till INKÖPSPRIS minst 600 kr i månaden/box och månad. Därtill kommer underhåll och slitage samt ersättning för arbete/skötsel och MOMS.

Hur billigt vill man själv arbeta när man säger att 1100 är dyrt??? Förutsättningarna måste ju varit kända innan TS flyttade in...

Jag hade aldrig betalt så mkt för de.
Där jag har min häst så betalar jag 550:-/månad, där är fint stall,
stora hagar o en bra ridbana ... Vi turas om med utsläpp & helger ...

Jag hade inte betalt mer för att stå i de stallet. ..
O aldrig låtit min häst gå i så små hagar :(

Jag skulle inte ha min häst där. Inte pga hyran, utan för att hagarna är pyttesmå.

Jag betalar 1400 kr månaden och då ingår allt utom mockningen.. Vi får välja om vi vill ha hästen på hö eller hösilage och halm eller spån.. På sommaren betalar vi halva stallhyran och sommarhagarna räcker gott och väl till 12 hästar! :rofl:

Vi har många hagar,Stora boxar och en upplyst paddock.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 854
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 366
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka