M
MaLu
Och hur mycket arbetas de?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CiderGirl skrev:Min lilla busa på ca 375-400kg får idag 1,25kg havre och 600g havrekompletering (musli) per dag, men nu när hon har börjat tränas hårt 3-4 ggr i veckan, men skritt och vila emellan måste jag öka givan, och ändå är hon lättfödd. När vi kommer i träningstopp kommer hon att får ca 2 kg havre och 1 kg havrekompletering.
Vad lite ni ger till era hästar?! Men de kanske får annat än havre![]()
CiderGirl skrev:Min lilla busa på ca 375-400kg får idag 1,25kg havre och 600g havrekompletering (musli) per dag, men nu när hon har börjat tränas hårt 3-4 ggr i veckan, men skritt och vila emellan måste jag öka givan, och ändå är hon lättfödd. När vi kommer i träningstopp kommer hon att får ca 2 kg havre och 1 kg havrekompletering.
Vad lite ni ger till era hästar?! Men de kanske får annat än havre![]()
MaLu skrev:Och hur mycket arbetas de?
goldfish skrev:4 havrekorn på morron å 4 på kvällen, å han rids ca en timme om dagenfullt tillräckligt
![]()
Granbarr skrev:Min shetlandsponny går på endast hösilage och islandsstoet får ca 6-7 kg hösilage + 0,5 l müsli endast för mineralernas skull..
Skulle aldrig få för mig att ge mycket havre. ex 4 liter till en D-ponny låter inte alls bra i mina öron.![]()
Har gått foderkurs så det jag säger är inte bara taget ur luften..