Hur mycket kan man ändra?

nira

Trådstartare
Hur mycket går det att ändra på en sadel om man lämnar in den till en sadelmakare?
T.ex. flytta stigläderfästen går det?
Ta bort packringar?
Bygga upp sätet(fram/bak/mitten)?
Ändra sätet från ribbat till slätt?
Går det att bredda kanalen?
Bygga upp/byta ut knästöd?
Byta sadelgjordsstroppar?
Det som är möjligt att göra, kostar det en förmögenhet?:crazy:

Sv: Hur mycket kan man ändra?

Varför inte byta sadel, alternativt måttbeställa en. Känns som om det kan bli billigare, då jag inte är säker på att allt det du skrev ens går att genomföra.

Byta sadelstroppar, ta bort ringar, stoppa om, byta knästöd etc. går bra.

Sv: Hur mycket kan man ändra?

Tänker inte göra göra allt det jag skrev (har inte ens någon sadel än) men funderade vad som är möjligt, om jag skulle hitta en sadel som passar hästen, men inte mig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 783
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 989
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 282
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka