Hur mycket kan man begära i lön?

C

Chough

Ta hand om 3 hästar + föl (mocka, fodra osv) rida 1 häst om dagen. Mat och boende ingår..

Såå hur mycket tror ni att man kan begära i lön per dag?
 
jag jobbar på ett stuterie, mockar fodrar in och utsläpp till 14 ston och 6 unghästar
500 om dan
 
Det beror på hur länge du jobbar.
För 8h/dag ca 750:- minus värdet för mat & boende.
 
Om mat och boende ingår så tror jag inte man kan räkna med att få så många tusenlappar i månaden. :crazy:
Är det 7 dgr i veckan?
 
Svart elr vitt?

svart inget alls :smirk: vitt... inte mycket då heller, finns många som jobbar som häst skötare & enbart får mat plus boende & några som får ca 1 - 2000 i fickpengar i månaden & sen finns det ju dom som har det bättre.. men man kan inte förvänta sig mycket.
 
vet inte riktigt hur många timmar det kommer bli...

Jag funderade på 150:- per dag..eller är det för mycket? :crazy: :crazy:
 
De lär ju inte ta många timmar om dagen o dessutom får du boende o mat så jag tycker inte att du kan bejära så mycket mer.
 
nej mer tror jag nog inte går...hehe.. :)
men det är inte alldeles för mkt med 150 då?
 
Jag tycker att du redan får betalt genom mat och boende. Mocka tre - fyra boxar + fodring och lite pyssle tar inte lång tid. Kommer du ens upp i en sammanlagd effektiv arbetstid på tre timmar/dag inklusive ridningen? Vad är det för typ av ridning, motionering eller utbildning?

Säg att du jobbar 20 dagar i månaden, dvs är ledig helgerna, så kommer du upp i 6000 kr/månad. Sen beror det ju lite på vad det är för boende hur högt det värderas samt vad matkostnaden är. Om alla måltider ingår så har du redan där några tusen/månad som ska räknas av.

När jag jobbade i stall var vi två och hann mocka 20 boxar på drygt en timme, sopade gångarna, bytte vatten i alla hinkar för de hade inga vattenkoppar och la insläppsfoder till alla. Jag kom ut strax före 08 på morgonen och till 09 var vi nästan alltid klara och fikade innan vi red.