Bukefalos 28 år!

Hur mycket kläder behöver man?

Jag är på väg ditåt. Jag downsizear hela tiden och har nu rätt lite kläder jämfört med folk jag känner. En och en halv resväska kanske? Jag vill inte ha en massa och känner faktiskt just nu att jag verkligen gillar det jag har och att det räcker så. Men så köper jag väldigt lite och mest bara när det är nåt jag verkligen vill ha också.
Däremot vill jag nog ha tre av det mesta ;) typ tre klänningar, tre par jeans, några tröjor. Men liksom inga mängder.

Jag har något ditåt. (Ridkläder tillkommer.) Jag tycker att det är galet tråkigt att köpa kläder, så mängderna hålls nere bara av det. Jag ser så gott som aldrig något jag verkligen vill ha, men några kläder måste jag ju trots det köpa.

Men egentligen tycker jag nog inte att det spelar så stor roll hur mycket kläder jag har, bara jag förr eller senare faktiskt sliter ut dem. Jag gillar att mina kläder är påtagligt slitna när jag slutar använda dem, att kläderna används under hela sin "livstid" så att säga.

Och så blir det mer praktiskt för mig att ha lite mer kläder än strikt nödvändigt, för att inte behöva tvätta ideligen. Det händer att jag köper en tröja eller ett par jeans, just för att kläderna annars tar slut för fort i garderoben hela tiden och jag måste tvätta igen.
 
@Petruska Ja, jag antar att det beror på hur man är som person. Tidigare slentrianshoppade jag mycket och det var viktigt för mig att komma ifrån. Jag kunde köpa saker, använda det någon gång och sen totaltröttna. Det var nåt jag ville komma ifrån.
 
@Petruska Ja, jag antar att det beror på hur man är som person. Tidigare slentrianshoppade jag mycket och det var viktigt för mig att komma ifrån. Jag kunde köpa saker, använda det någon gång och sen totaltröttna. Det var nåt jag ville komma ifrån.
Det förstår jag. :)

Jag tycker att det är ganska lätt hänt att det blir så med "finkläder". Jag köper tex något för att ha på, säg, ett bröllop, och sedan använder jag det aldrig igen. Nästa gång det är dags att vara "fin" känns det där plagget helt fel av ett eller annat skäl.
 
@Petruska Oj vad jag upprepade mig. Och ja, finkläder, särskilt till bröllop är svårt. Jag hade samma klänning på flera bröllop förra året vilket funkade rätt bra. Nån bra lösning för framtiden har jag inte.
 
Jag har en hemnesbyrå med 8 lådor. I den ryms alla mina kläder, och alla makens. Vi har hälften var.
I min halva finns 2 par Jeans, 2 par slapparbyxor och 2 hundbyxor. Några stumpbyxor och 2 klänningar, används dock väldigt sällan. 7 T-shirts, både lång och kortärmade och 3 tjocktröjor. Och ca 8 par trosor och lika många par strumpor. Jag klarar mig fint, tvättar en gång i veckan av förklarliga skäl.

Hade gärna hhaft något plagg till av allt, men hinner aldrig gå på stan.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 285
Senast: Sonea
·
Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp