Hur mycket köttfärs till 3,5 v valpar?


Här är en av mina valpar som vid 3 vckors ålder äter fast föda för första gången – uppblött valpfoder och äggula. Som synes så är det mycket uppskattat!
Och mina gobblar hejdlöst i sig uppblött torrfoder med ohemul aptit och glädje.

Valpar äter det mesta med glädje liksom, så din story säger ca noll och inget men äggula och köttfärs innehåller ju inte allt en valp behöver, såvida man inte läser på, räknar ut och tillsätter mineraler etc.

Var och en gör som de vill, jag föredrar att ge ett fullfoder i första hand men sen får mina valpar också råa köttben, kycklingfötter, diverse tuggben osv när de blivit lite större så de får ju absolut i sig annat än torrfoder under tiden här.
 
Och mina gobblar hejdlöst i sig uppblött torrfoder med ohemul aptit och glädje.

Valpar äter det mesta med glädje liksom, så din story säger ca noll och inget men äggula och köttfärs innehåller ju inte allt en valp behöver, såvida man inte läser på, räknar ut och tillsätter mineraler etc.

Var och en gör som de vill, jag föredrar att ge ett fullfoder i första hand men sen får mina valpar också råa köttben, kycklingfötter, diverse tuggben osv när de blivit lite större så de får ju absolut i sig annat än torrfoder under tiden här.
Nu undrar jag om du antingen inte läste vad jag skrev eller om du svarar på fel inlägg. Jag ger öht ingen köttfärs till mina valpar, utan de får uppblött VALPFODER med äggula i början och sedan bara uppblött valpfoder (samma foder som tiken äter under digivningen). Ibland även färskfoder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: lady_vip
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 148
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej alla! Jag har en 3-månaders schäfer tik valp. Vi bor på en gård mitt ute på landet där vi aldrig ser hundar eller människor...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 038
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp