Sv: Hur mycket kostar er häst i månaden?
KL
Okej kostnad för min pålle om jag nu ska försöka få med allt..
Jag kommer säkert glömma nåt men I will try
Stallhyra 1500 i månaden
Foder kanske 200-300 i månaden. Hö ingår i stalllhyra så det ska då räcka till kraft, betfor o mineraler, och lite morötter haha
Skoning 800 var 7 vecka så säg 500 i månaden, då har han råd att tappa en sko nån gång också
Sjukvårdskostnader kanske är i genomsnitt.. 500 i månaden? ver ej, förra året fick vi betala 5000 för strömsholm vistelse för pållen (tur man har försäkring annars 25 000

)
Men sen har man ju också avmaskning, vaccination, tandkoll... men tja 500 i månaden
Ja försäkringen ja, vet ej vad den kostar faktiskt, min mamma har koll på det
träning/tävling kanske 300 i månaden, rider mest på ridskolan med pållen så det är billigare, och så är det nån ridhushyra ibland på vintern kanske och nån tävling då och då
utrustning kanske mellan 500-1000.
Sadelköpet kostade ju typ 10 000, och så lite täcken och annat smått. Plus all förbrukningsvara som flugspray och sådant.
Transporten kostade 12 000 så 250 i månaden om den håller i 4 år
Så det blir: 4050 kr i månaden
Ska man göra en budget över det bör man väl räkna på 5000 så man har lite marginal om något skulle hända

ja och försäkringen också.
Men man måste ju alltid vara beredd på att få räkning på 25 000 från strömsholm...
Haha som tur är så är jag bara 17, så än så länge betalar min snälla föräldrar de dyra kostnaderna