Hur mycket ryktning?

Det kan ju iofs finnas ett mellanting mellan en halvlerig och smått ovårdad pålle i skogen och en som är tillsnoffsad med schackrutor, inte sant?

Hel och ren kan pållen få vara i skogen utan att det behöver gå till överdrift. Jag ryktar alltid Nellan tills hon är ren, men jag sätter kanske inte på mig rena ridbyxor när jag ska ut och skrutta i skogen. Schakrutor har vi varken på träning, tävling eller uteritter så det blir egentligen ingen större skillnad på utstyrseln förutom vad jag har på fötterna och Nelly på benen. Och tränset. Men ren är hon i skogen också. :)
 
Jag ryktar väldigt sällan min häst om rykt avses som något man gör med borste och skrapa ;)
Däremot borstar jag noggrannt av henne inför varje ridpass med rotborsten. Dels för att ge henne massagen, hitta småsår och skador men även för att jag inte tycker det känns OK att rida en häst inför tränare (eller för mig själv heller för den delen) som är skitig samt givetvis för att undvika skav av sadeln. Sedan uppskattar hon den stunden det tar för lite mys och pyssel. Borstar alltid av efteråt, även om det inte är lika noga som innan. Dels för massagen, men även för att få bort damm och smuts som samlats under ridturen, oavsett om vi ridit på bana eller i skogen.
Ryktar min häst gör jag då och då under sommarhalvåret (på vintern går hon utan täcke och det är lite svårt att rykta lång och ullig vinterpäls) när jag vill ta mig en extra stund och skämma bort henne lite extra.
Däremot är jag ganska slarvig med att reda ut man och svans... ;P
 

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 810
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 323
Senast: MimmiNO
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 939
Senast: Fetaost
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 527
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp