Hur mycket ska ett marsvin väga?

Sv: Hur mycket ska ett marsvin väga?

Honor bruka väga runt 800 g +- och hanar runt 1 kg +-. Rexar och satinlånghår brukar vara lite mindre och så finns det en ras som är dubbelt så tung minst.

oki...tyckte min lilla hane började bli tjock, så jag var tvungen att fråga, men då är det ingen fara, han vägde ca 1,2 kg

Rexar ska ju vara stora :crazy:
Långhår som sheltie och coronetter är pyttesmå i jämfört med peruaner, selfar, teddysar och rexar... abbysar vet jag inte mkt om har haft små honor mest men sett stora på utställningar med :crazy:

Min Rex hane väger 1.2 kg. Han har hållt den vikten så länga jag har haft honom, så det är nog ok... Min släthårs hane väger 1 kg, men han är bara 6 månader, så han kanske blir stor?

Mina teddydamer ligger runt kilot (lite plus) båda två. Detta på en diet av endast hö o ch grönsaker.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 013
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 736
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Fånig rubrik, men söker en telefonhållare att spänna fast runt överarmen, ska användas till löpning. Telefonen är en iPhone 14, tror...
Svar
12
· Visningar
395
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025