Min sambo är inte särskilt social, skulle nästan påstå att han är asocial.
Han tycker i stort sett aldrig att det är trevligt att träffa andra människor utan det är mer ett måste för honom.
För honom funkar det bättre att göra saker med andra ex spela tennis, simma, rida etc. Det uppskattar han.
Jag är betydligt mer social. Jag tycker om att träffa andra människor och får energi av det. Tidigare har jag varit mer social bara för att "vara trevlig".
Numera träffar jag bara folk om det ger mig något, annars låter jag bli.
Undantag släkten då, vid vissa tillfällen när det är mer eller mindre tvång.
För oss funkar det.
Jag träffar människor utanför hemmet och i hemmet.
Vill han dra sig undan så finns det plats för det.
Han har aldrig klagat. Men jag kan inte påstå att direkt dräller av folk här heller.
Barnen har ofta kompisar med sig hem och det tycker vi båda är trevligt.
Vi följer inte med på alla släkttillställningar hos varandras släkt (undantag bröllop, jul, dop).
Kan låta lite tråkigt kanske, men det har sina fördelar.
Jag tycker det är skönt att slippa följa med till hans mamma eller bror.
Umgänget med dom tilltalar mig inte särskilt mycket.
Det räcker gott och väl att få besök av min svärmor jul och midsommar. Det ingår mer i kategori tvång.
Min egen familj träffar jag på lite olika sätt. Ibland umgås jag bara med någon av mina systrar eller min mamma. Min äldsta syster brukar bjuda över hela familjen på barnens födelsedagar. Ibland går jag och ibland inte.
Ibland stannar min sambo hemma och det är också helt ok.
Över huvudtaget så har vi det ganska fritt och med få krav på att vi ska göra saker tillsammans, ex kolla på film, åka någonstans eller göra något projekt ihop.
Det låter kanske trist och bitvis har jag inte varit helt nöjd med upplägget.
Numera upplever jag det mest positivt och skönt kravlöst.
Vi båda ger varandra stor frihet och ingen av oss är svartsjuka eller kontrollerande.
Ska bara för sakens skull säga ATT vi gör saker ihop också. Vi åker på semester ihop, äter middag ihop kollar på tv, gör saker med barnen osv.