Hur mycket ska man kunna vrida sig åt sidan?

millan10

Trådstartare
Konstig fråga kanske, men hur mycket ska man kunna vrida sig åt sidan om man står rakt fram, lägger armarna på axlarna och roterar så långt man kan åt ena sidan? Och sedan andra sidan? Hur mycket kan ni vrida er? Mätte det idag och fick 100 grader på ena sidan och 80 grader på andra. Är rätt stel på den sida jag hade 80 grader på.

Konstig fråga kanske, men hur mycket ska man kunna vrida sig åt sidan om man står rakt fram, lägger armarna på axlarna och roterar så långt man kan åt ena sidan? Och sedan andra sidan? Hur mycket kan ni vrida er? Mätte det idag och fick 100 grader på ena sidan och 80 grader på andra. Är rätt stel på den sida jag hade 80 grader på.

Ingen koll på sådant, och jag har för mycket träningsvärk för att kunna testa hur långt jag själv kan vrida mig :p
MEN just att det är olika mycket för dig på olika sidor tänker jag direkt som "typiskt obra". Kanske du kan gå till någon massör, naprapat eller fysioterapeut som kan kolla på ryggen och hjälpa dig få ordning på den?

Ingen aning, testar i allmänhet inte sådana grejer p g a överrörlig och fått stränga order om att inte testa "bara för att".

Det beror lite på var du vrider. Bara ryggraden eller även resten av kroppen? (det är lätt att få göra en vridning även i benen som gör att man kommer längre åt sidan)

Närmare 90 åt ena hållet, sittande, andra är lite mindre. Har en överrörlighet i nedre delen av ryggen.

Det beror på massor av saker! Har äntligen hittat en bra sjukgymnast som börjat rota i min snedhet. Bland annat så upplevde jag precis som du att jag kunde vrida mig olika, fakta var att motsatta hållet var sämre än vad jag trodde jag kände :p

Hej!

Om du vill veta om du är stelare i ryggen behöver du sitta ner när du mäter. Jag är stelare åt ena hållet, men inte minns jag vilket just nu. Hur långt olika kan vrida sig varierar. Är du orolig ta dig till en sjukgymnast som kan kolla upp din rörlighet och hjälpa dig med övningar så du blir jämnare.

/Lavinia

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 236
Senast: Majjijann
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka