Mitten
Trådstartare
Ja, kanske konstig rubrik
Jag vill inte tvinga min dotter till saker. Men nu har jag hamnat i något jag inte riktigt vet hur jag skall hantera... min dotter vill inte bada. Hon är 2,5 år och har sedan ettårsåldern ÄLSKAT vatten och badat mycket skum varje dag. Men plötsligt för några veckor sedan var det tvärstopp! Hon tvärvägrar bada (och absolut att tvätta håret). Hon plaskar gärna med kranarna och blir dyngsur, men vägrar bada. Innan duschade hon själv... jag har provat badkar, balja, dusch, men nix. Det är liksom en fix idé. Ofta är det första hon säger när hon kommer hem att 'jag vill inte bada'. Eller om hon blir kladdig, då säger hon också så. Även om ingen av oss nämnt badandet.
Frågan är vad gör jag?? Hon kan ju inte bli smutsig så. Hon måste ju bada/tvätta sig. Nu lirkar vi och fixar (Hon hjälper pappa att tvätta håret, eller så badar vi dockan, så tjuvtvättar vi henne då
). Men mindre och mindre saker fungerar. Skall man bara säga att nu badar vi och göra pinan kort? Jag vill att hon skall få tillbaka sin förtjusning för vatten
.
Frågan är vad gör jag?? Hon kan ju inte bli smutsig så. Hon måste ju bada/tvätta sig. Nu lirkar vi och fixar (Hon hjälper pappa att tvätta håret, eller så badar vi dockan, så tjuvtvättar vi henne då