Hur ofta matar ni era katter?

Inget speciellt, ibland har dom torrfoder fullt i skålarna för nån dag framåt och ibland får dom när dom säger till.
Blötmat eller fisk/kött får dom potionerat ca två/tre gånger per dag.
 
Varannan var tredje dag kanske? När det är (börjar ta) slut helt enkelt. Hon påtalar när hon anser att det är för lite i skålen att hon vill ha ny mat om jag har missat detta faktum. Vi har lite olika syn på vad som är slut och inte. Mindre än en tredjedel kvar så är det slut enligt henne. Helst ska skålen alltid vara full och smulorna lämnas utanför skålen. De skulle hon aldrig nedlåta sig till att äta upp. Blötfoder av alla sorter ratar hon tyvärr så det har jag gett upp men hon tar möss i parti och minut så hon fixar färskfodret själv.
Det där med meningsskiljaktigheter gällande när maten är slut eller ej känner jag igen allt för väl:p

Här hemma kommer hon och hämtar mig och mjaoar typ hundra gånger skithögt och visar att man faktiskt kan se botten i torrfoderskålen:eek:

Hon har fri tillgång på torrfoder och får blötmat 1-2ggr per dag.
 
Ena katten har fri tillgång och den andra får mat två ggr/dag. Morgon och kväll :) Är han extremt grinig och upprörd kan han få ett litet mellanmål
 
Fri tillgång till torrfoder (som hon visserligen inte gillar så mycket men bra att ha om hon blir jättehungrig eller någonting händer och det dröjer innan jag kommer hem.) Sedan får hon blötmat i snitt 3 gånger/dag. Morgon, när jag kommer hem, och innan jag går och lägger mig. Annars får hon ibland lite extra blötmat när hon är vrålhungrig.
Godis får hon också när jag kommer hem om hon är duktig och inte försöker springa ut genom dörren. Något hon blivit en riktig stjärna på så numer blir det godis nästan varje dag :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
715
Senast: McFlurry
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
328
Senast: Sol
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp