Hur piggar jag upp min laptop?

Pancakes

Trådstartare
Min laptop har börjat klaga, är det inte firefox som går segt så är det word (starter) som kraschar eller mappar som säckar ihop. Vad kan jag göra för att pigga upp honom lite? Han är inte nån ny apparat, mini-pc av märket acer om det spelar någon roll. Fick tips om att köra C Cleaner så det har jag precis gjort men vet inte än om det gjort någon skillnad. Ca 45 av 135 GB ledigt på hårddisken om jag inte minns helt fel.

Sv: Hur piggar jag upp min laptop?

Windows förintar ju sig självt med tiden. Du får en massa registerfel etc som slöar ner din dator. Det enklaste sättet att bli av med alla fel i ett svep är väl att ominstallera hela datorn rakt av.
Men jag är ingen expert på Windows, det är många år sedan jag lämnade det träsket bakom mig. ;)

Man kan försöka städa datorn, radera lite onödiga filer från C-disken, men bäst är att blåsa datorn och börja om. Spara ner det viktigaste på nått USB-minne eller extern hårddisk. :)

Nu kanske ditt problem har löst sig, annars skulle jag göra det som personen innan mig skrev. Då brukar dom funka bra, kan även vara bra att rensa ut damm på datorn, det kan göra att den blir för varm och inte arbetar bra.

Har du tillgång till tryckluft så försök öppna upp datorn lite och kör igenom med luft, lär komma ut en hel del damm. Blev helt chockad när jag gjorde det sist, trodde inte det kunde finnas så mkt damm i en liten dator :o

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 981
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur