Hur prismedvetna är ni?

break_a_leg

Trådstartare
När man tittar på hästprylar så skiljer sig ju priserna åt beroende på i vilken affär/nätbutik man tittar...

När ni ska handla, jämför ni priser eller handlar ni i den butik som finns närmast?

Själv jämför jag nog en del, i alla fall när jag exempelvis ska köpa täcken eller schabrak. Varför betala mycket mer i affären hemmavid när jag kan köpa på nätet och få det flera hundralappar billigare? Sedan finns det ju "mindre" saker eller sådant som behövs NU, de prylarna köper jag i affärerna hemma.

Sv: Hur prismedvetna är ni?

Jag jämför...

Roligast var när jag skulle köpa en helt vanlig longerlina, som kostar 79 kr på Börjes. I min lokala butik kostade samma longerlinga 179 kr. *host*

Eller Maestososadeln - 11 700 kr på Börjes och 13 500 (eller 14 500 minns inte) i min lokala butik. *hostar igen*

För att inte tala om täcken...

Är det samma grejor, samma märken, och inte akut så väntar jag hellre några dagar och beställer från Börjes eller någon annanstans på nätet, om jag nu inte kan pruta i butiken (som jag gjorde med sadeln... :angel: )

Jag jämför. men det beror lite på vad och hur mycket jag ska handla.
Om jag bara ska ha en longerlina eller ett par handskar så köper jag i den första affär som har det jag söker, för även om det kostar hälften så mycket på internet så tillkommer frakt och då är man uppe i samma summa och måste dessutom gå och vänta flera dagar innan man får hem det.

Täcken och lite dyrare grejer kan man spara ganska många hundralappar på om man beställer, särskilt om man är flera som beställer samtidigt och delar på frakten.

Behöver jag något akut köper jag det direkt. Behöver jag det inte så väntar jag och gör fynd :p

Beror ju helt på vad det är.

En tub Helsoan som kostar 2:- mindre på typ Börjes jämfört med Granngården är ju inte lönt att beställa.

Däremot typ täcken och liknande. Fick tex mitt Rambo wug täcke m. 400 gr fyllning för 1740:- på nätet här hemma skulle de ha 3350:- Fynd? Kändes så varje fall :D

Strömbergsgården. Visserligen lite rea typ 400:- men fortfarande billigare :)

Kan ju såklart inte adressen i huvudet

men typ www.strombergarden.se eller nått sådant

Jag handlar i den affär som är bekvämast. Blir ofta den lokala hästsportaffären.

dock är jag fullt medveten om att jag kan få samma vara till ett billigare pris på nätet, men det är oerhört trevlig personal i butiken så jag går gärna dit och lägger lite extra pengar på bra service och då får jag varan direkt till skillnad ifrån att vänta ett par dagar och få den hem på posten.

Beror ju på hur bråttom det är att inhandla nåt speciellt! Är det inte bråttom och jag har tid att åka runt eller vänta på postorder så gör jag det i och med att man som student inte får en stor håv med pengar från CSN varje månad. ;)

ja jag jämför nog en del. jag köper ingenting i nån annan affär om samma sak finns på börjes eller att jag vet att börjes kan ta hem det åt mig.
sen om det är nåt typ träns som börjes kanske kan ta hem (det är billigare där) än i nån annan affär som har det hemma, så kanske jag ändå köper det där för man vill ju gärna se o känna på grejerna. men det beror på vad det handlar om för pryl!
jag skulle ju ALDRIG köpa typ borstar, shampo, liniment osv nån annanstans än på börjes. då skulle man ju varit ruinerad ju! :crazy:

jag beställer sällan på nätet, vet inte varför men jag vill gärna kolla grejerna först. jobbigt om det inte passar/är som man tänkt sig osv. sen kostar ju ofta frakten ett par 100 kanske så frågan är om det alltid är lönt. iallafall inte om man bara ska ha en sak.

Jag är en tvätt-äkta prisjägare! :p
Jagar definitivt det lägsta priset - alltid!

Jag jämför priser. Men om det är typ 20-30 kr är det ibland inte lönt att springa runt och leta efter något billigare. Det tar massa tid och tid = pengar. Sen vill man ju ha bra saker och kanske hellre stödjer en affär som ligger nära än att man måste åka långt (=också mer pengar) för en vara. Men två affärer som ligger på ungefär samma avstånd med exakt samma produkt för 2 olika priser är det klart att man tar den billigaste. Varför betala mer än man måste.

Jag är också en prisjägare:)

Om jag bara ska ha småprylar (under 100:-) köper jag det på närmaste ställe. Gäller det mellanstora köp (under 500:-) jämför jag vart det blir billigast. Handlar det om ännu dyrare grejer (läder, täcken m.m.) går jag inte efter pris utan kvalitet och utseende, men självklart är jag tacksam om det även blir billigt:d

Jag brukar storhandla förbrukningsvaror ett par gånger om året på Gekås, så behöver jag något är det oftast inte så akut och har tid att jämföra priser...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som... 2
Svar
24
· Visningar
2 736
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.