Hur rädda soffan från klösdöden?

Jag tänker att i "värsta" fall finns den en produkt i de flesta djuraffärer som ska motverka katter and klösa på saker. Men hur bra den funkar eller inte, vet jag ej. Jag har bara sett den när jag jobbat i djurbutik :p

(och gör inte som en kund, hon tog fel på kattmynta spray och anti-klös spray och sen kom tillbaka och frågade varför den inte fungerade. Katterna var ju helt tokiga i möbeln nu).
 
Jag tänker att i "värsta" fall finns den en produkt i de flesta djuraffärer som ska motverka katter and klösa på saker. Men hur bra den funkar eller inte, vet jag ej. Jag har bara sett den när jag jobbat i djurbutik :p

(och gör inte som en kund, hon tog fel på kattmynta spray och anti-klös spray och sen kom tillbaka och frågade varför den inte fungerade. Katterna var ju helt tokiga i möbeln nu).

Stackars kund :rofl: :rofl:
 
Jag har haft katt i snart 20 år utan att en enda klöst på möbler (om man inte räknar det slitage som blir när hela kullar med ungar härjar med sina sylvassa klor). I vintras köpte jag nya köksstolar och de är färdiga att kassera nu :down: (Som väl är var de rätt billiga.)

Medelgrovt tyg med linnestruktur, och så en söm längst upp på ryggstödet som tydligen ger en oemotståndlig kant. Nu vet jag vad jag inte ska köpa nästa gång :banghead:
 
Citron funkar inte. Inte ättika heller...

Klösträd precis bredvid inte heller - inspirerad av tråden satte jag den precis framför hörnet där hon kloar som värst. Hon gjorde det precis bredvid pålen då och knuffade dessutom undan den så det gick :meh: Nu kloar hon på andra ställen i soffan istället.

Funderar vad göra när hon kloar på andra ställen på soffan när hon inte kan göra det på favostället. Svårt att svepa in hela soffan i aluminium eller plast.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
En toppentråd för mig. Frasse håller konstant på att snygga till våran soffa. Liknande tyg där. Samma med kontonentalsängen. Den var i trasor när den kastades ut, 3 år gammal :cautious: nya sängen har ett slätt tyg med små maskor och inte ett enda klomärke ännu. Men inte heller lika snygg säng. I-landsproblem.

Soffan lever fortfarande farligt, och tills den ska kastas ut vore det bra om den inte blir ännu noppigare :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Mina katter klöste sönder ena armstödet på min soffa. Men jag bytte överdrag, sprutade lukta päck på det nya på armstödet, ställde en klöspelare precis vid armstödet och hade på valeriana på den. Prolem solved, otroligt nog.

Men jag tror det är viktigt att klöspelaren är tillräckligt hög för att katten ska kunna sträcka ut sig när den klöser.
 
Mandalaki - vad sprutade du på soffan?

Här kan de stå i fullhöjd utsträckta och klösa på klösmöbeln. Och gör det med. När de inte kloar på soffan. Suck...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Mandalaki - vad sprutade du på soffan?

Här kan de stå i fullhöjd utsträckta och klösa på klösmöbeln. Och gör det med. När de inte kloar på soffan. Suck...

Minns inte! Men det skulle vara avskräckande. Minns inte om det var Piss off eller något specifikt mot klösning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Vi har lite "problem" med min pojkväns vuxna hankatt på ca 9 år. Han är rent hopplös när det gäller soffan! Så fort vi inte passar...
Svar
5
· Visningar
1 409
Senast: Mirela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp