Hur räknar man?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare tuggummi_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 241
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tuggummi_

Hur räknar man vilken månad man är i? Låt säga att man hade sex första juni, vilken vecka är man då i nu?

Sv: Hur räknar man?

Omkring vecka 20 får jag det till, eller femte månaden. Men det beror ju på ens cykel och så.

Sv: Hur räknar man?

Du ska utgå från sista mensens första dag. Det räknas som start för grav. trots att själva befruktningen inte sker förrän runt 2 veckor senare. (vilket ju i sin tur beror på när kvinnan har ägglossning. Den brukar ske ca 14 dagar före mens om jag inte har helt fel för mig. Så har man längre menscykel än 28 dagar så sker ju ägglossningen inte på dag 14 räknat från mensens första dag)

Vad som är snurrigt är att man säger tex: gravid i vecka 23+1 det innebär ju att man är i vecka 24 och på andra dagen i den veckan. Det som skrivs är ju de hela dagar graviditetens längd varat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 103
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
3 213
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025