Hur rengör ni era täcken...?

mamma (jupp jag är bortskämd) lägger dom först i badkaret eller i en balja med tvättmedel sen så spolar hon dom med högtryckstvätten
 
De tunnare täckena tvättar vi i tvättmaskinen, de tjockare utetäckena brukar vi tvätta i en sjö en gång per år. :)
 
Tunna stalltäcken tvättar jag själv.
Utetäckena (regn, vinter) brukar jag åka ner till Henrikssons ridsport o få dem tvättade och impregnerade där. Mkt smidigt, kostar bara ca 150 kr. Dem tvättar jag bara en gång per år, efter säsongen.
 

Liknande trådar

Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 380
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar på det här med utevistelse och vindskydd. Vet ju att det är något med 12 timmar ute utan vindskydd, när...
Svar
8
· Visningar
4 580
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag funderar på vad jag ska köpa för sorts täcke att ha på min islandshäst i hagen efter ridning om hon är svettig och det är...
2
Svar
27
· Visningar
4 833
Senast: Korven
·
Utrustning Hästen måste helklippas för att orka ridas. Jag brukar vänta lite längre in på hösten med klippningen, men i år fungerar inte det...
Svar
5
· Visningar
1 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp