Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Vi lägger inte ut några bilder öhvt på barnen.
Dels så känns det inte schyst mot dem att läggas ut för allmän beskådan utan att få välja det själv. Dels så känns det inte säkert, man vet aldrig var bilderna hamnar eller hos vem. Det är så lätt att sno bilder.

En vän på fb lade ut en bild på sina döttrar i bara underbyxor.
Tror dem är 4-5 år eller så, men det gav mig en obehaglig klump i magen.
Kändes inte som en bild man lägger ut på nätet.
 
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

En vän på fb lade ut en bild på sina döttrar i bara underbyxor.
Tror dem är 4-5 år eller så, men det gav mig en obehaglig klump i magen.
Kändes inte som en bild man lägger ut på nätet.

Håller med o blir samtidigt så arg på att man ska behöva tänka så:(
Men eftersom det är så verkligheten ser ut så får man ju skydda sina barn genom att välja bort att publicera sådana bilder...
 
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Ni sätter alltså inte ut några bilder vid födelsedag i tidning heller?
 
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Nja en tjejkropp tänkte jag nog mest på eftersom en äldre tjej/kvinna ses som naken (så pass att man vill skyla sig) om hon har bar överkropp samtidigt som en pojke/man inte skulle göra det.
Vart går gränsen på när flickorna blir för gamla för att man ska publicera bilder på dem i bar överkropp?
Förstå mig rätt, för mig personligen så struntar ju jag i det fullständigt, jag är inte intresserad av att se nakna barn och tar inte heller "illa upp" för att man publicerar sånt. Jag tänker mer på barnen, hur vet vi hur de tänker när de växer upp, hur vet vi vad kulturen är då? Vill man som 14 åring att det ska ligga bilder på en på nätet som alla kompisar kan hitta (typ via morsans FB) och tracka en för. Vad är det som säger att bilder vi (ja, jag är ju inte riktigt där än) föräldrar tycker är söta och oskyldia, vad är det som säger att våra barn kommer tycka samma sak?
Det är lite samma sak som att jag gick ut på FB igår via en kompis sida och tittade på bilder som min pappa lagt upp från jul. Visst, absolut, jag var inte naken eller något sådant, men han hade lagt upp en bild på mig när jag sitter i soffan, ser fullkomligt gigantisk ut (gravid i typ v 29 men ser mest bara lastfet ut) och ser ut som värsta vraket. Han skulle ju inte medvetet lägga upp en bild där även han tycker att jag ser ut som stryk, så jag tror inte han har några onda intentioner av det hela, men det känns ändå så där att släkt och vänner ska se det där. Det är just det jag vill komma till, alla har olika åsikter om vad som är och vad som inte är okej, därför är det bättre att låta bli när det kommer till min egen unge.
Samtidigt kan jag ju erkänna att jag tycker det är jätte roligt att titta i tråden med bilderna på barnen här på buke, dom är ju oftast skitsöta :love:
Ffa, ditt lilla troll:love:, men det har jag ju sagt förut :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Naket tänker jag mig snippa/snopp/rumpa som syns. Det finns såna kort på mig sen jag var liten. Jag förstår ju att mina föräldrar tyckte att det var sött med en ettåring som kommit direkt ur badet, men de där bilderna hör hemma i ett album, inte på nätet, tycker jag. När jag blev äldre skämdes jag som en gris för dem dessutom, när andra såg dem (jag är äldst, och intresset för att fotografera precis allting barnet gör avtog för mina föräldrar successivt för varje unge, min lillasyster har sluppit "pinsamma nakenbilder" helt), och hade aldrig någonsin velat att mina föräldrar hade slängt upp det på nätet, till allmän beskådan. Jag hade inte lagt upp en bild på mig själv i underkläder/badkläder (möjligen en bild där enbart kanske ansikte och axlar syns) på Fb, här eller på bloggen, så jag hade inte gjort det på ett barn heller. Det handlar i mitt fall om vad jag känner mig bekväm med för egen del.
 
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Jag förstår ditt resonemang fullt ut och jag har resonemanget i bakhuvudet när jag väljer att lägga ut bilder, vilka bilder som jag anser vara okej och harmlösa.

Jag har faktiskt inte många bilder alls på FB, jag lägger upp dom en stund och tar sedan bort dom eftersom. Men jag skulle aldrig lägga ut en bild på någon annan vuxen utan att fråga först och definitivt aldrig aldrig på någon annans barn.
 
Sv: Hur restriktiva är ni med bilder/andra uppgifter om era barn på nätet?

Min kanal på tuben
http://www.youtube.com/user/alazzi?feature=mhee

Har bilder på fb och på en fotosida, Picasa. Det är ju svårt att vara hemlig när man tävlar i offentliga tävingar så jag har valt att vara helt synlig på nätet med dottern.

Dottern vet givetvis om att jag lägger ut filmer på henne och jag lägger ej ut något om hon skulle säja nej.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

P
Övr. Barn Jag är uppväxt med internet, och har alltid använt det väldigt flitigt, mer än vad jag idag önskar att jag gjort. Jag har nog publicerat...
2
Svar
36
· Visningar
4 200
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Egentligen ett ämne jag hade på min blogg idag men tänkte att det är en diskussion som kan passa på buke också. Vet inte om det hör...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp