Sv: Hur sätter ni era bakskydd?
VVad är det med det? Om det är något som skulle vara farligt så är det ju att spänna tvärtom.
VVad är det med det? Om det är något som skulle vara farligt så är det ju att spänna tvärtom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
barajag... skrev:Ok tittade inte så noga på skydden, men det har hon rätt i. Utbuktningen bör ju sitta framåt..
Men passar skydden perfekt åt båda hållen? Man brukar märka (känna) hur olika skydd ska sitta.
Nä, vänster bakskydd är det väl ändåCK skrev:![]()
Alla dom här skydden på bilden hör till höger bakben. Hon som rider min ena häst vill ha dom tvärtom, men jag har talat om för henne att det är fel...![]()
Galadriel skrev:Jag håller med dig, det ser helt fel ut med utbuktningen framåt!
Det syns ju på t ex det här skyddet, man knäpper ju knappast de här remmarna framåt! Mao hör det här skyddet till vänster bak.
![]()
Ja så gör jag med, all utrustning bakåt eller neråt.pascalle skrev:jag menade att det man drar åt spänns framåt och det yttersta bakåt....var kanske lite luddigt.
spänner alltid skydden så, har faktiskt inte tänkt på att man drar över senan...(använder bara framskydd med såna spännen men antar att det är samma sak..)
Mitra skrev:NEJ skyddet hör till högerbak. Bubblan på skyddet ska ALLTID peka framåt. En häst stryker inte bakbenen BAKOM det andra benet utan FRAMFÖR det andra benet.
Rörelsen är framåtriktad och inte bakåtriktad. Titta en extra gång på hur hästar rör sig.