A
apocalypse
Sv: Hur sätter ni era bakskydd?
Man lär sig nått nytt varje dag, kanon
Man lär sig nått nytt varje dag, kanon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitra skrev:NEJ skyddet hör till högerbak. Bubblan på skyddet ska ALLTID peka framåt. En häst stryker inte bakbenen BAKOM det andra benet utan FRAMFÖR det andra benet.
Rörelsen är framåtriktad och inte bakåtriktad. Titta en extra gång på hur hästar rör sig.
Horsen skrev:När det gäller strykkappor tycker inte jag att det är jätteviktigt att den "sista" kardborren pekar bakåt, eftersom hästarna inte trampar på den så lätt om kappan snurrar. Därmot kör jag alltid "bakåtprincipen" när jag bandagerar![]()
barajag... skrev:En fråga: Ni säger att ni bandagerar så flärpen går bakåt. Hur styr ni det? Jag menar att om det går bakåt på utsidan benet så går det ju framåt på insidan. Hur gör ni då? Snurrar runt bandaget, eller börjar om? Det blir ju inte alltid lika varje gång man bandagerar ett ben.
Så gör jag med...asfaltsflickan skrev:Jag sätter sådana med den yttre kardborren framåt - den inre kardborren är ju den som dras åt, och då vill jag ha den på framsidan av benet så att den inte trycker på senan, särskilt om remmen är elastisk.
Det är sådär jag inte knäpper. Jag knäpper ALLTID bakåt. Finns det en förslutning knäpps den åt det hållet som den är tänkt att gå på. Framåt eller neråt.domino skrev: