Bukefalos 28 år!

Hur ser det ut på vägarna?

Bison

Trådstartare
E4:an söderut mot Jönköping och sen vidare riksväg 40 mot Göteborg.
Ni som bor där , hur är läget där nere?
Jag har kollat vädret och det ut att hålla sig stabilt närmsta dygnet men vill vara väl förberedd hur mycket tid jag ska plussa på, åker från Östergötland till Floda.
Har vinterdäck ;)
 
Göteborg är fint i alla fall :) Kallt, men ingen fara att köra. Så från Göteborg ut mot Floda är det bara att tuta och köra.
Om du vill slippa köra genom stan när du ändå ska åt Partille-Floda hållet så rekommenderar jag dig att köra av efter Landvetter och ta vägen om Öijared. Så slipper du trängselskatt. Det är raka vägen. Skyltat mot Partille. Så kör du på E20 därifrån.
 
Göteborg är fint i alla fall :) Kallt, men ingen fara att köra. Så från Göteborg ut mot Floda är det bara att tuta och köra.
Om du vill slippa köra genom stan när du ändå ska åt Partille-Floda hållet så rekommenderar jag dig att köra av efter Landvetter och ta vägen om Öijared. Så slipper du trängselskatt. Det är raka vägen. Skyltat mot Partille. Så kör du på E20 därifrån.

Tack.
Jag kommer från Borås så jag åker inte hela vägen fram till Göteborg utan kör av tidigare :)
 
Tack.
Jag kommer från Borås så jag åker inte hela vägen fram till Göteborg utan kör av tidigare :)

Låter smart!
Borås känns som att det nästan alltid är mer vinter på vintern, men RV40 är ju en stor väg så den är bra att köra. Dock är andra bilister ganska hetsiga på den vägen. Antagligen för att det är en "pendlingsväg" så vissa kör som idioter.
 
Låter smart!
Borås känns som att det nästan alltid är mer vinter på vintern, men RV40 är ju en stor väg så den är bra att köra. Dock är andra bilister ganska hetsiga på den vägen. Antagligen för att det är en "pendlingsväg" så vissa kör som idioter.
Jag tycker alla vägar med 2 - 1 körfält blir "idiotvägar" då alla ska försöka köra om innan fälten går ihop igen, oavsett årstid, veckodag eller tid på dygnet. :cautious:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 314
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 916
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: Tonto
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 481
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp