Hur ser eran hunds/hundars dag ut?

Jag har en schäfer tik och en cocker hane (9 resp. 10 år)

Jag pluggar och därför har jag ingen direkt rutin.Hundarna sover oftast lika länge som jag :D
Dom får mat morgon och kväll.
Inomhus brukar jag aktivera dom med lite nya trick eller problemlösning.
Vi brukar spåra ganska mycket vilket är det roligaste dom vet. :)
Cockern brukar få hänga med till stallet och på ridturer lite då och då, schäfern tycker att hästar är livsfarliga så hon får stanna hemma.
 
Klockan sex börjar ynglingen röra på sig där han sover på golvet bredvid min säng. Då ska man först klappa och mysa några minuter, sedan går vi ut 25-30 minuter.

Därefter får han frukost och jag äter mina mackor. Då är han redan klar och sitter och tittar på mig med stora ögon som säger att "ska du verkligen själv klämma i dig hela den där ostmackan, när jag sitter här liten och eländig och mager?". Vilket är en grov lögn, men han ser jäkligt övertygande ut.

Vid 8 åter matte och husse till jobbet, och ynglingen knoppar in på hallmattan tills matte dyker upp vid halv tolv för lunch och en 20-minuters promenad. Ska matte jobba mer följer han med till jobbet på eftermiddagen och är kontorsråtta, ett jobb han sköter mycket samvetsgrant.

Är matte hemma blir det kanske en tur till stallet eller ut i skogen för en längre luftning, annars blir det en längre runda efter jobbet.

Kvällsmat och oftast någon aktivitet på kvällen - brukshundsklubben, stallet eller något annat.

Matte är kvällstrött, så dagens sista runda vid halvtio-tio-tiden blir ganska kort och sedan knoppar vi in.

Helgerna ägnas åt lite träning och mycket utomhusliv.

Mat får han således tre gånger om dagen (fyra nu när han varit dåligt i magen), eukanuba och ev. lite rester. För tillfället ris/kokt fisk/frikadeller.
 
<----- Har en liten yorktik på 10,5 år. Alltså en dam som börjar bli lite till åren och som tyvärr börjar märkas i form av dåliga leder, tänder etc...