Hur sjuka ungar finns det?

Om din dotter mår så dåligt att hon inte vill gå till skolan så ska hon vara hemma och jag tycker ni ska prata om att byta skola faktiskt.

Självkart ska du anmäla stölden av mobilen och skolans slapphet ska du anmäla till skolinspektionen. Gör du enkelt via datorn.

Min dotter var utsatt på sin förra skola, hon var rädd för att gå dit blev tyst kunde inte sova etc. Vi krävde att mobbaren skulle flytta, vilket vi hade rätt till, fick bara trögt motstånd och höra att "det är ju synd om mobbaren också" (vilket det kanske är men det är inte ditt problem och ärligt så skiter man i det). Vi fick både rätt och vår vilja igenom efter mycket om och men och efter att ha anmält skolan. Dock aldrig någon ursäkt för all skit vi och dottern fick utstå. Dottern blev dock ändå aldrig helt sig själv förrän vi bytte skola. Nu blomstrar hon!!!

Ta det på allvar och jo, var arg tigermamma, ingen annan kommer vara det åt ditt barn!

PS hade "kompis" som mobbade i högstadiet och hennes föräldrar var precis som du beskriver Z föräldrar. Deras lilla flicka gjorde återig något!!!
 
Hur har det gått för din dotter? Har skolan tagit tag i det hela?

Min kusin som är världens snällaste blev mobbad så illa att hon fick byta skola när hon var i högstadiet. Fy alltså flytta mobbarna istället.
 
De nya lagarna gör ju det lättare att tvinga mobbare att byta skola, tyvärr är många skolledare fegisar och låter de mobbade byta skola istället
 
I ett inlägg skriver du att dottern hade tillräckligt med mod för att lyfta ner den andra tjejens kläder på golvet dvs din dotter gör ju precis lika mot en annan tjej som det du kritiserar. Det börjar lukta lite som den gamla historien att det började med att Pelle slog igen. Gyllene regeln fungerar fortfarande - allt vad du vill andra ska göra mot dig osv och det fungerar på båda håll.

Det verkar behövas en rejäl utredning och genomgång av någon som inte är direkt eller indirekt part i målet. Som andra sagt så ska skolan ha en plan för detta
 
@Zephira Jag håller med dig. Jag hade också en tigermamma som aldrig backade med lama ursäkter om att "det blir nog värre för barnet". Hon var den vuxna auktoriteten dessa barn behövde och en jävla trygghet för mig.

jag tyckte självklart hon var jääääättepinig många gånger men ingen vågade säga nåt om henne i efterhand, folk gör inte det om kritik framförs rätt. Idag, som vuxen, är jag stolt över henne och glad att hon visade mig vad civilkurage är för nåt.

Go TS!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 154
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 165
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 341
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp