Sv: Hur ska grimman sitta?
Flughuva! !
Korven skrev:På sommaren då? Var ska man fästa flyveilen? I pälsen ?
Flughuva! !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Korven skrev:På sommaren då? Var ska man fästa flyveilen? I pälsen ?
Ridtravare_bäst skrev:P.S alla som säger att hästarna inte ska ha grimma på sig!
ni har väl kanske inte tänkt efter riktigt....ni vet väl att om det händer hästen nått...som om den springer ut på en väg och blir påkörd utan grimma eller annan fästanordning så att man kan ta fast hästen..så får ni inte ut någon försäkring![]()
Glimfeather skrev:Nej, hon menar att om hästen blir påkörd och skadad så får man inte ut något på försäkringen.
Tibra skrev:Hästar som inte har tendensen att rymma eller är svårfångad i hagen behöver inte grimma tycker jag.
Vi behöver faktiskt inte ens grimma då vi ska ta in dom, men det tipset ska du nog inte följa eftersom jag inte känner dina hästar eller hur lydiga dom är.
Sedan behöver vi bara öppna gödselstacksdörren ut till hagen så går dom in lösa där med.. härliga hästar det:smirk:
Gullan86 skrev:nej men då får man väl ta det då och banna sig själv för att stängslet inte är bra lixom...men det händer oftare olyckor på hästar MED grimma så.
Svarar både dig och Mackan, efter 8 år vet jag vad som sitter kvar mer än nån timme. Och det är inte flughuvor! Köpte en fin förra året som såg sååå bra ut, med resår o bra kardborrband. Trodde jag. Fick börja laga dag 1. Nej 15kronors flyveil är det som gällerGlimfeather skrev:Det finns flugpannband som amn kan sätta fast utan grimma om man nu vill ha ett sånt. Annars tycker jag att flugmask är ett föredra.
Ja den grimman tycker jag satt där den ska och varken för tajt eller löst!Matilda_o_Bonita skrev:Kan inte förstå dom människorna som har grimman hängande nere vid mulen...![]()
Tycker att grimman ska sitta typ såhär:
![]()
Gullan86 skrev:inte om man köper en med bra kvalite plus smörjer o tar hand om den.
Korven skrev:Svarar både dig och Mackan, efter 8 år vet jag vad som sitter kvar mer än nån timme. Och det är inte flughuvor! Köpte en fin förra året som såg sååå bra ut, med resår o bra kardborrband. Trodde jag. Fick börja laga dag 1. Nej 15kronors flyveil är det som gäller. Han har aldrig haft sönder nån grimma , däremot dragit av sig på nåt klurigt sätt. Grimma är det minsta problemet jag har med min eksemhäst.
Korven skrev:Svarar både dig och Mackan, efter 8 år vet jag vad som sitter kvar mer än nån timme. Och det är inte flughuvor! Köpte en fin förra året som såg sååå bra ut, med resår o bra kardborrband. Trodde jag. Fick börja laga dag 1. Nej 15kronors flyveil är det som gäller. Han har aldrig haft sönder nån grimma , däremot dragit av sig på nåt klurigt sätt. Grimma är det minsta problemet jag har med min eksemhäst.
SamuraiSurprice skrev:är det inte så att om man inte har grimma på hästen i hagen så gäller inte försäkringen om det skulle hända nått..?