Hur ska grimman sitta?

Sv: Hur ska grimman sitta?

Jag har inte grimma på min häst i hagen, men varför skulle jag inte ha täcke på honom?

YorkWann skrev:
Har också för mig det....?

Ni som inte tycker de ska ha grimma på sig i hagen, ni har inte täcken på era hästar i hagen heller eller?

Vad menaru du med det ? :crazy:

Flipp skrev:
Svarar inte till nån särskild nu. Knapplån kanske jag ska säga då;)

Ett tips om hästen har grimma i hagen kan ju vara att sätta en nyckelring (alltså bara en ring;p) i ringen som man knäpper fast "spännet" i och sedan knäppa i den istället för i den vanliga ringen. Om hästen fastnar så böjs nyckelringen upp och då är det större chans att hästen kommer loss :) Blev en väldigt krånglig förklaring nu, hoppas ni förstod hur jag menade :p

Tack för tipset ! Det ska jag testa ! :banana:

*knapplåm*

Det är en modern myt att försäkringen inte skulle gälla om hästen går utan grimma i hagen. Precis samma som att man måste ha lädergrimma i transporten-måste man inte alls. Jag har själv pratat om detta med Agria så jag är helt säker på min sak.

Mina hästar har grimma på i hagen. För precis som någon annan sa är det större risk att dom tar sig ur hagen än fastnar någonstans. Däremot har jag inte grimma på under betet-bara flugmask.

Min stora häst är en sådan som smäller grimmor titt som tätt (tycker inte om att stå uppbunden.)... Både läder och nylongrimmor går lika lätt söner. Just eftersom det är spännena som släpper. Så jag använder alltid billiga grimmor med dåliga spännen så att de ska gå sönder om hästen fastnar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 885
Utrustning Hästen har grimma i hagen pga att hon inte går att fånga på dagen om hon inte har grimman på sig. Men hon fastnar i hönätet flera gånger... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 892
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 179
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 518
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka