Bukefalos 28 år!

hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

sadelgjord

Trådstartare
Det är väl lika bra att jag tar det från början... Jag har alltid haft extrem otur med de killar jag har träffat.
Min första pv som jag hade när jag var 14 var otrogen
Den andra träffade jag ca ett halv år senare, även han var otrogen. Rakt framför ögonen den här gången
Nr tre träffade jag första året på gymnasiet vi var tillsammans i tre år och det var psykisk misshandel ifrån dag ett i stort sätt. Han var otroligt manipulativ och fick mig att göra allt han ville och jag levde bara för honom. Sa upp bekantskapen med alla mina vänner för att han tyckte att de inte var bra för mig. Han fick mig att känna mig totalt värdelös och han fick mig att tro att det inte var någon annan i hela världen som jag dög åt förutom honom. Sista halvåret var han dessutom otrogen...
Pv nr fyra är en helt underbar människa som jag fortfarande värdesätter otroligt högt! Men vi träffades i fel tid av livet och han hade tusen olika saker som han prioriterade före mig. Han var dessutom på tok för snäll så han kunde aldrig riktigt vara helt ärlig mot mig. Så det funkade helt enkelt inte... Jag har aldrig blivit så knäckt som den dagen det tog slut, hade ångest så jag grät och skrek mig till sömns i ett halvår efter.

Nu har jag då träffat en ny kille. Det är två år sedan det tog slut med nr fyra och jag har helt enkelt inte velat träffa nån av rädsla för att bli sårad igen. Den här killen är helt fantastisk, jag har roligt med honom, han gör mig glad och jag är helt enkelt kär. Jag kämpade emot länge, i flera månader faktiskt innan jag kunde erkänna mina känslor och jag ville inte falla dit. Men nu när jag ändå har gjort det så vet jag att det här kan bli bra det hela hänger på mig.
Jag har nämligen så oerhört svårt att lita på honom. Jag tror absolut inte att han skulle vara otrogen, det skulle chocka mig enormt om han var det.
Men varför skulle han tycka om och vilja vara med mig? Hur ska jag kunna inse att han faktiskt vill det? Även om jag inte får ett gulligt sms varje dag?

Killen är äldre, bor några mil bort så vi hinner inte ses jätte ofta vilket jag tror att är ganska bra egentligen då vi båda har väldigt mycket annat för oss...

Nej nu känner jag att jag mest svamlar runt... Antar att jag mest behöver skriva av mig lite. Men har nån någon erfarenhet/tanke om hur man gör för att släppa sina spärrar och våga lita på en annan människa så dela gärna mer er!
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Jag känner verkligen igen mig. Varje gång jag träffar en kille funderar jag över varför han skulle gilla mig, mig kan man väl inte bli kär i? Det spelar ingen roll vad killen i fråga säger, jag är säker på att så fort han inte hört av sig på en dag betyder det att han avskyr mig. Visar dock inte dessa känslor för någon, drar mig bara undan och slutar höra av mig själv istället, vilket inte funkar särskilt bra. Så jag har inga tips, men jag vet hur det känns.
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Skönt att höra att man inte är ensam iallafall!
Det känns som att det bara är jag som hör av mig, jag känner mig jobbig och för på. Är livrädd för att skrämma bort honom.
Det känns som att allting blev så mycket krångligare så fort vi blev ett par, när vi bara dejtade var det aldrig några problem!
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Kanske dum fråga, men har du testat att prata med honom om det? Det brukar kunna hjälpa en hel del.
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Undrar samma som ovanstående: Har du pratat med honom?

Och hur gamla är ni förresten?
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Japp jag har pratat med honom och visst känns det mycket bättre för stunden! Men sen ses vi inte på några dagar och oron kommer krypande igen... Han är iallafall jätte förstående och underbar och han förtjänar verkligen att bli litad på men ändå är det så svårt!
Jag är 22 han är 30.
 
Sv: hur ska jag inse att han faktiskt tycker om mig?!

Hur länge har ni träffats? Kan du på något vis försöka acceptera att "såhär är jag, och det får vara så" för att släppa pressen på att du borde lita på honom, vara på ett visst sätt osv?
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Stefffie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 712
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
815
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp