Att googla sina gamla plågoandar

Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade mig ful fet hora och sa att jag förtjänade att dö när jag var 14 jobbar som socialarbetare nu. "Människor förändras!" tänker kanske du men ja, men nej. Inte till den grad som skulle krävas. Och när jag sedan fick anorexi till följd av att ha blivit kallad fet, så var det också någonting man kunde göra sig lustig över. "Titta där kommer benranglet" skrek en crustpunkare efter mig när jag var på Augustibuller.

Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Jag vill inte ha den uppmärksamheten som det verkar påkalla från män när man så att säga "vårdar sin kvinnlighet" (uttryck lånat från min svåger). Men i tonåren, helvete vad provocerade vissa tjejer kunde bli över att man inte följde den universella tjejkoden att pleas:a ze boys. Det var alltså aldrig rådande skönhetsideal med Kate Moss heroine chic-look som fick mig att börja svälta mig själv, utan helt enkelt andra tjejers glåpord och kommentarer. Jag ville bara dra så lite uppmärksamhet som möjligt till min person och om jag var för fet för att få existera ifred så var jag väl tvungen att bli smal då. Men sen blev jag istället för smal och därmed kallad äcklig för att mina benknotor stack ut på fel ställen men vid det här laget hade jag nått myndig ålder, och sjunkit så djupt in i min sjukdom att jag just didn't give a fuck.