Hur ska jag tänka/göra? (färger o sånt)

Vita_N_6520

Trådstartare
Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt, förutom uppe där det är en hemsk gammal röd sak med stora fula mönster.

Steg 1 för mig blir att måla/tapetsera hallen, för jag tycker det känns så trisst med helvitt. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för färger osv. Hallen gränsar till kök, sovrum, badrum och vardagsrum.
V rummet har en ljusgrå tapet med ett ljust mönster och mörka möbler osv. Sovrummet är svart med grön fotovägg och planen är att möblerna där ska vara vita.

Jag tycker att ljust lila är en rätt trevlig färg att ha i en hall men vet inte redigt om det kommer passa? Har även funderat på ljusblå?
Och om jag har en färg i hallen, hur ska jag då tänka i köket? Det är först en matsalsdel och den känns lite trisst som helvit.
Men det kan ju lätt bli lite fel om man väljer en färg i hall och sen någon annan i köket...
Jag tycker att jag hittills har valt helt rätt tapet och inredning, men när det kommer till färger är jag helt hopplös.
Jag har liksom bott här i snart ett år och har ändå inte kommit på nån vettig lösning. :cool:
 
Sv: Hur ska jag tänka/göra? (färger o sånt)

Nu, har jag inga tips eller så till dig, men jag har lite samma funderingar som dig. Har tänkt att tapetsera om i vardagsrummet, men har inte gjort sånt förut. (Har också bott i vårt hus ca ett år)

Undrar också hur man ska tänka.
Antar att färgerna bör passa in med resten av huset/angränsande rum?

Finns det kanske någon hemsida med inspirerande bilder?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: monster1
·
Hemmet Vi har blivit med hus. Och hela bostaden måste tapetseras om då A de har rökt inne och B vi inte riktigt har samma smak gällande...
2
Svar
22
· Visningar
2 840
Senast: avslutat medlemskap
·
Äldre Av ingen annan anledning än ren nyfikenhet, så vill jag fråga Buke vad ni tycker är en rimlig hyra för nedanstående objekt. Jag bor...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Hemmet Nu är jag ute i god tid, men men! Nästa år skall lägenheten säljas, vill så klart få ut så mycket som möjligt för den och undrar lite...
2
Svar
20
· Visningar
5 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp