Hur ska jag våga släppa taget?

litevilsen

Trådstartare
Jag är singel sen några månader tillbaka. Exet och jag hade det väldigt struligt under större delen av våran relation men vi tycker fortfarande väldigt mkt om varandra. Vi träffas, har sex ibland, hittar på lite saker, ställer upp för varandra...nästan beter oss som om vi vore tillsammans, även om vi inte är det.

Har alltid tyckt väldigt mkt om honom och jag VET att jag borde försöka släppa honom helt, men det är så svårt! Speciellt nu när jag har börjat få tillbaka känslorna igen:banghead:. Han känner dock bara vänskaps känslor till mig..

Hur ska jag våga släppa honom? Jag känner att jag inte kan gå vidare som det är just nu. För jag väljer honom över andra killar som det är just nu. Ingen kan riktigt mäta sig med honom även om jag vet att vi inte kommer bli tillsammans igen.

Hade vi inte haft så mkt kontakt hade det varit lättare men nu pratar vi dagligen minst 1 timme, skickar lite sms under dagen och ses ungefär 2 gånger i veckan.
När jag inte har haft någon kontakt på ett par dagar ( har sagt att jag behöver lite space) så börjar han nästan gråta när jag vill prata med honom igen ( nu pratar vi en 30+ man här haha).

Hjälp! Vi är beroende av varandra fast att vi inte vill vara tillsammansO_o
 
Sv: Hur ska jag våga släppa taget?

Vill ni inte vara tillsammans så ska ni ju med tanke på att du fått tillbaka känslor strypa all kontakt och verkligen inte hålla på som ni gör nu.
Det är ju ni själva som sätter er i denna jobba situation.
Vissa fixar att umgås o andra inte. Men steg ett kan ju vara att sluta prata/smsa så mycket och låt bli att ligga med varandra.
Även om det är jobbigt att låta bli så är det bara att bita ihop. Håll dig upptagen så du inte kan prata så mycket. Vill du ta dig ut från den situation du beskriver så måste ni bryta helt då du uppenbarligen inte klarar av att umgås/prata för tillfället utan att få känslorna tillbaka.
Förstår om det är svårt men utav din text så ser jag inget annat alternativ.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 819
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 727
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp