Bukefalos 28 år!

Hur ska man bada honom?

Sv: Hur ska man bada honom?

jag kan varmt rekommendera att låta bebisar bada/duscha med föräldrarna som en del i vardagen. Dottern gjorde det från det att hon var 5 dagar och hon har ett väldigt bra förhållande till dusch, bad och vatten, inga problem alls med att tvätta håret och sånt. Nu är hon 2 och duschar även själv och leker med sina leksaker medan jag el pappan gör sig i ordning i badrummet. Hon kan även komma inspringandes när jag duschar el badar och vilja vara med. Så gör inte badet till en speciell babyhändelse utan till nåt som bara ingår naturligt, det är mitt råd. Orkar man inte hålla bebisen om den är tung tycker jag att det låter som ett jättebra råd att ha en sån där ikeabarnstol i plast att sätta den i.
 
Sv: Hur ska man bada honom?

Jag har badat William i badkaret sen han var ca 7 månader - utan halkmatta :o. Det har gått så bra så, men nu när han är 11 månader känner jag att det behövs en! Sist han badade vände han runt och började krypa efter sina badleksaker...
 
Sv: Hur ska man bada honom?

jag kan varmt rekommendera att låta bebisar bada/duscha med föräldrarna som en del i vardagen.

Idag tog jag och sonen en kort dusch tillsammans! Han kräktes rejält över hela sig själv och mig (hade druckit lite för mycket vatten för snabbt - det är tydligen kul att dricka från pipmuggen!) och då tog vi en dusch. Det gick rätt bra!
När han blir ännu lite säkrare på att sitta bra så ska jag nog börja ta med honom i duschen så kan han sitta på golvet (lär väl lägga en halkmatta där) och jag kan duscha mig själv också i samma veva.

Tack för tipset!
 
Sv: Hur ska man bada honom?

ja jag tror absolut att det hjälper. Duschar man så får man ju per automatik vatten över huvudet och då blir det helt odramatiskt, något som barn annars kan vara väldigt nojjiga med.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Lingon
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 375
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 832
Senast: Diabetikern
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Pengy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp