Sv: Hur ska ni fixa hästen till 3års testet?
Det där hade jag problem med förra året. De under magen satt som BERG! så hon såg ut som en raggare... men på magen.
Jag klippte bort det värsta med sax faktiskt. Alltså de där längsta men annars fick hon gå å se löjlig ut ända till juni då de gav med sig och lämnade in.
I år har hon gått med tunt regntäcke ute men naken inne. Hon började fälla ordentligt för över en månad sedan och nu ser det endast ut som hon har liiite "förlängd sommarpäls" i ljumskar och under mage.
Nu ska jag ju inte visa men skulle jag ha gjort det så hade det inte varit några problem.
För att återgå till själva trådämnet så skulle jag ha gjort följande;
Ett redigt BAD men bra schampo dagen innan samt noggrann frisering. Manen skulle tunnas ut lite mer om det gick (håröm)och hovskäggen skulle trimmas. De har hon varit av med hela tiden men en extra puts på dem kan vara på sin plats. Öronen icke att förglömma.
Svansen då... Hon har fortfarande världens löjligaste (men tjock)svans och nederdelen är tammesjutton hennes fölsvans.

Men den skulle toppas lite (för första gången)och dränkas i pälsglans. När jag ändå är framme med pälsglansen så får rumpan en liten dusch också. Bog och andra väl valda ställen dras över med svamp med glans.
Sen på med täcke och in i boxen.
Därefter hade jag gått på utrustningen och putsat den minutiöst. Det hade inte tagit så lång tid eftersom jag smörjer skiten efter varje gång jag använt allt.
På morgonen hade det varit rykt och flätning av manen samt ett lager hovlack på fossingarna. Ingen flätning av svans...
Tror det var allt.