Hur ska ni fixa hästen till 3års testet?

Sv: Hur ska ni fixa hästen till 3års testet?

smörj dina grejer och spreja dem med hårsprej, hovarna också, då glänser det satan, sen måste man knoppa...

Tyckte det bara lät lite VÄL underligt med 3-åringar som aldrig haft benskydd innan. Samt att sko dem samma dag som visningen??

Corax skrev:
Samt att sko dem samma dag som visningen??

Help! Jag vågade inte ens rida på en vecka när treåringen skoddes första gången. Tyckte hon hade nog med att gå i hagen o vänja sig vid skorna...

Dom var lite inridna;) . Men vet inte riktigt vad skänkel är, utan det är smackningar som gäller.

Dom hade skor och benskydd för första gången samma dag så att dom skulle lyft på fötterna ordentligt.

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur