Sv: Hur skall jag gå vidare?
Jag har en känsla av att vissa hästar kan göra så eftersom dem har ett begränsat område dem lever på, dvs. en hage dem inte kan lämna eller ett stall dem är tvungna att vistas i. För vissa slår det kanske över då och dem tänker försvara sig till varje pris eftersom dem inte kan fly till ett annat område. Men det är bara spekulationer ...
Måste berätta att en häst som jag var medryttare på stampade ihjäl ett får.
Ja (!) låter helt otroligt men hästen gick till attack och "hoppade" på fåret tills det dog och var jämnat med marken.
Jag såg inte detta själv men dom som gjorde det hade ingen chans att rädda det stackars lammet och jag undrar också hur i helvete en häst kan göra så här?
Hästar har inga sånna "behov" eller beteende inbyggt och ja, det är ett stort mysterium!
Jag har en känsla av att vissa hästar kan göra så eftersom dem har ett begränsat område dem lever på, dvs. en hage dem inte kan lämna eller ett stall dem är tvungna att vistas i. För vissa slår det kanske över då och dem tänker försvara sig till varje pris eftersom dem inte kan fly till ett annat område. Men det är bara spekulationer ...