Hur skänklar man på en Islandshäst?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare ccarinamagdalena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 683
C

ccarinamagdalena

Jag har börjat på islandshästridskola för ett tag sedan. Hur kan man möjligt driva hästen med underskänkeln samtidigt som man ska slappna av och ha hälarna ner. :confused: Tycker att detta är svårt, för om man ska spänna vaderna och samtidigt vara avslappnad, den ekvationen går inte ihop. Kan någon ge nåt tips?

Sv: Hur skänklar man på en Islandshäst?

Du måste tänka om ifall du är van vid stor häst.

Då når man ju hästen med fötterna och kan ha hälarna som förstärkande framåtdrivande hjälp.

Hälarna är dock ohjälpligt lost in space under magen på islänningen :D

Det är den allra översta delen av vaden du i allmänhet kan ha kontakt med hästen med, tex om du flyttar undan för skänklen eller vill förankra din sits i en halvhalt.

Om hästen är lite rund :angel: underlättar det att vara hjulbent.... Det är inte jag, tvärtom... Då får man hellre slappna av och släppa lite av kontakten i knäet så benet kan vila mjukt längs sidan på hästen. Att knipa in knäna brukar betyda spänt ben och utspretande underskänkel, det är mycket svårare att hitta balans på hästen då.

Lycka till :bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 163
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
829
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna