Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har börjat på islandshästridskola för ett tag sedan. Hur kan man möjligt driva hästen med underskänkeln samtidigt som man ska slappna av och ha hälarna ner. Tycker att detta är svårt, för om man ska spänna vaderna och samtidigt vara avslappnad, den ekvationen går inte ihop. Kan någon ge nåt tips?
Då når man ju hästen med fötterna och kan ha hälarna som förstärkande framåtdrivande hjälp.
Hälarna är dock ohjälpligt lost in space under magen på islänningen
Det är den allra översta delen av vaden du i allmänhet kan ha kontakt med hästen med, tex om du flyttar undan för skänklen eller vill förankra din sits i en halvhalt.
Om hästen är lite rund underlättar det att vara hjulbent.... Det är inte jag, tvärtom... Då får man hellre slappna av och släppa lite av kontakten i knäet så benet kan vila mjukt längs sidan på hästen. Att knipa in knäna brukar betyda spänt ben och utspretande underskänkel, det är mycket svårare att hitta balans på hästen då.
Kropp & Själ
Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
Trädgård & Växter Våra batterier har alla dött efter ett tag. De bara låtsas att de har ström till slut. Har kollat och om man förvarat dem för kallt, för...
Hästmänniskan Kanske lite OT, men när det gäller raser som inte har en svensk moderstambok så tvingas man som svensk uppfödare förhålla sig till vad...