Bukefalos 28 år!

Hur sköta syntetsadel

Suskiv

Trådstartare
Hur sköter man en syntetsadel så den håller sig fin och fräsch?

Är en Wintec
 
Sv: Hur sköta syntetsadel

Förvara den torrt och i minst 5 plusgrader. Inte för varmt heller för då kan den spricka av det så förvara den inte i bilen på sommaren eller i solen. Torka av den då och då med fuktad trasa. Är den riktigt skitig kan man ta en mild tvållösning och torka av den med.
 
Sv: Hur sköta syntetsadel

har haft mina wintecsadlar ( i "equileather") i sex år... allt jag gjort är att torka av dem med fuktig trasa, nån gång har jag skrubbat försiktigt med nagelborste och tvållösning då jag gick omkull och fick lera i "porerna" på materialet. som tinywiny sa, utsätt dem varken för extrem värme eller kyla och låt dem hänga torrt.
 
Sv: Hur sköta syntetsadel

Wintec har en egen rengöringsspray som är skitbra!
Den använde jag med jämna mellanrum för att få bort det som man inte får bort av att torka med bara en fuktig trasa.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
588
Utrustning Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips? Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå...
Svar
10
· Visningar
852
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Litiabelle
·
  • Artikel
Hästnyheter Han är en av Sveriges ledande tränare. Nu är han blivit anmäld till Svensk Travsport (ST). Anledning: en skötare hävdar att tränaren...
Svar
3
· Visningar
1 965
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp