Hur slipper man ingrodda hår?

Jag använder ansiktstoner efter rakning/noppning. Baddar på med en liten bomullspadd. Det funkar förvånansvärt väl!

Estelle&Thilde BioCleanse Multi Action Facial Toner - GULD värd! Både i ansiktet och down under. Hett tips. :D
 
Usch, tycker hårborttagningkräm irriterar huden jättemkt! Framförallt eftersom man måste skrubba/skrapa ganska hårt för att det ska lossna.
Det funkar säkert olika för alla. 😊 Mina ben blir mindre irriterande av det än av rakning (och jag slipper risken för att råka skära mig). Jag har inte upplevt att det är svårt att ta bort, men jag tycker å andra sidan om att skrubba med skrubbvantar i vanliga fall också, så det ingår redan i min dushrutin jämfört med att stå och raka.

Tyvärr är det ju en del trial and error som måste gås igenom när det gäller hårborttagning (om man känner att man vill ta bort hårväxt) eftersom det inte riktigt finns en universallösning som funkar för alla. Men jag hoppas att TS hittar någon idé i tråden som funkar bra med hud/hår-typen.
 
Jag fick mycket inåtväxande hår när jag använde epilator eller vanlig rakhyvel. Sedan köpte jag en s.k. säkerhetshyvel (den gamla typen som man "laddar" med rakblad) och sedan dess har jag inte haft ett enda tror jag! (Däremot ett par skärsår innan jag lärde mig tekniken... :o)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp