Hur snabbt lindrar Metacam?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare AnnikaH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 9 059
A

AnnikaH

Någon som vet? Om jag t.ex. ger det vid morgonfodringen, hur snabbt efter lindrar det?

Någon som vet hur länge smärtlindringen sitter i också?

Tänkte ringa och fråga veterinären ikväll, men om det finns någon här på buke som har koll så vore jag tacksam för svar!

Sv: Hur snabbt lindrar Metacam?

Maximal koncentration uppnås efter 2-3 timmar. Halveringstiden är 7,7 timmar. Vilket innebär att det kan ta upp till 3 timmar innan smärtan är helt lindrad och efter 8 timmar är bara halva effekten kvar.

Sv: Hur snabbt lindrar Metacam?

Tack för hjälpen, det var precis det jag var ute efter!

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: MiniLi
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 594
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad... 2
Svar
26
· Visningar
2 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka