Hur snabbt utvecklas eg magsår?

Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

*KL*

Jisses vilket prispåslag Ultuna hade på medicinen. 2049 kr kostar en förpackning (= en vecka) på apoteket. Dock har ju apoteket ingen moms. Men Ultunas pris är 3192 kr EXKL moms för en frp (=1 v), dvs ett påslag på 1143 kr.. Och så moms på det.

Så fick en fin faktura på 3990 kr.. Alltså 2941 kr dyrare än via apoteket.

Det mest ironiska i hela kråksången är att om Ultuna gått med på att ta emot honom och inte fördröjt det så de hann stänga hade medicinen inte kostat mig ett öre..

Surt sa räven..
 
Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

Herre gud, hade ingen aning om att Butta kunde ge såna komplikationer så snabbt. :eek: Lite magproblem ,men inte som din stackare. Hoppas de fortsätter åt rätt håll.
Helt sjukt påslag av Ultuna.:mad:
 
Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

*KL*

Han är utan gastrogard sen i fredags kväll, och än håller det. Är en några dagar tillbaka till HELT normalt ätande, dvs han äter som en liten maskin och är uppe i 16 - 18 kg/dygn igen. Bajset ser bra ut, och ingen mer kolik eller liknande. Haft några 'småanfall' där han verkade ha lite ont i magen ett par gånger under gastrogardkuren men i övrigt helt lugnt.

Dock faller han ur, men jag försöker titta bort, han är ju inte utmärglad. Lagt på lite melassfritt lucernpellets försiktigt och verkar gå bra men vill inte öka just nu om jag inte MÅSTE. Så han får klara sig på silage och halm (halmen bara för han tycker om den) och det lilla, lilla lucernet sålänge det inte går helt överstyr med hullet.
 
Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

Det var/är magsår.

Gick ju en vecka utan gastrogard, sen började det om och han hamnade på Ultuna. Idag gick de ner med kamera och hittade båda 'gamla' (dvs minst några dagar gamla) och nya magsår, de senare mest troligt från den här svängen av matvägran.

De är dock inte så säkra på att koliken är pga magsåren, och har gjort utökade undersökningar och prover, och jag skulle ställa in mig på att han blev kvar över helgen tydligen.
 
Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

Nu har ju inte jag "lusläst" tråden men. Vad är grundorsaken till att denna häst ordinerats butta??

Som jag kan läsa tråden så har inte själva traumat i historiken framkommit.
 
Sv: Hur snabbt utvecklas eg magsår?

Det vet du rara du, anledningen till buttan är diagnosen du helt självsvådligt över nätet förkastat och inkompetensförklarat ett antal veterinärer och hovslagare - fång.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 743
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Ponnyn tycker om blött silage. Då finns det ingen botten i honom. Uppvuxen sitt första år på hö och fanns ingen botten då heller...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 909
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 144
Senast: Messy
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp