Hur stora burar finns det?

B

Blaze_Of_Glory

Snart får jag hem mina marsvin! Nästa lördag...

Så nu är jag på jakt efter en stor bur. De flesta verkar ju vara 100x50, men så har jag sett några annonser på 120x60.
Hur stora burar finns det egentligen? Kan man ha marsvin i en kaninbur, eller är gallret för glest?
 
Om marsvinet är litet kanske det kan krypa igenom,men det är ytterst ovanligt att de är rymningsbenägna så det ska kunnafunka bra.
Och jag har haft mina i en större låda utan "lock".Kanterna har varit max 30 cm höga..
 
Det finns större vanliga kaninburar för innebruk och du kan ha marsvin i dom också :D
Rabbit 140 (140x72x48, m) är en av dom större burarna men dom är också dyra.
Annars så är det bara att bygga så som du vill ha det och man tjänar på det själv ;)
Jag byggde min stora med kompostgaller och pressening :cool:
 
det där med kompostgaller och presenning är en väldigt bra idé, men tyvär tror jag inte att det passar in i min lägenhet.
Vad ligger burarna i för pris?
 
Å ha marsvin i kaninbur går bra, ingen av de kaninburene jeg har sett har hatt for store mellomrom mellom sprinklene, hvertfall.

Jeg tror heller ikke at det er nødvendig med de aller største burene, så lenge marsvinet får være mye utenfor buret. Vårt marsvin fikk hoppe ut og inn av buret som han ville, vi stengte han inne bare om natten. (stort sett)

:)
 
Mara smet genom de bredare spjälorna baktill på kaninburen när hon var liten, när hon blev vuxen kom hon inte emellan där. Hon höll sig inne när vi hade spån, prövade med kattsand efter rekommendation av npågon, det var då hon började smita.

Jag fick Mara innan du kom till världen,och gav bort henne när du var 2-3 år, så du minns nog inte mycket av henne! :smirk:

/TIGERHEART
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 090
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 469
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 261
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp