Hur täcka klippt häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Annna_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 725
A

Annna_91

Om man har sin häst täckesklippt, hurudana täcken behöver den då under vintern? och hur är det med spårklippning?(heter det så?:confused: ) där man bara klipper lite på halsen och ev. vid flanken? ska den ha täcken även då? Jag bor i Finland men påbreddgraden lite norr om stockholm, så att man kan jämföra vintern med det. När måste man senast klippa den? och när är sista gången som man får klippa på våren?

Sv: Hur täcka klippt häst?

Jag skulle klippa nu eller för ett tag sedan för att slippa "chocka" hästen senare, om man nu behöver klippa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 432
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 193
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 578
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka